Bünyesinde FLO, Polaris, Kinetix ve Dockers gibi birçok marka bulunduran Ziylan Grubu, 2.5 yıl önce ünlü İtalyan markası Lumberjack'i satın alarak dikkat çekmişti. Lumberjack'le Avrupa pazarına hızlı giren grup, bu yıl 2.2 milyon çift ayakkabı satmayı hedefliyor. Grubun CEO'su Jaklin Güner, 2014'ün atılım yılı olduğunu belirterek, 1.3 milyar TL'lik ciro hedefinin yüzde 12'sini Lumberjack'ten beklediklerini ifade etti. Güner, "Hedefimiz beş yıl içinde Avrupa ve Türkiye'de 5.5 milyon çift Lumberjack satmak" dedi.
ESKİSİNDEN UCUZ OLDU
İtalyan Lumberjack'in fiyatının önceki yıllara göre yüzde 30-35 daha ucuz olduğunu söyleyen Güner, ulaşılabilir fiyatın hem Türkiye hem de yurtdışında büyük talep gördüğüne işaret etti. Güner şöyle konuştu: "İtalya'da bile tüketiciler daha uygun fiyatın farkına vardı. Bu da bize daha hızlı büyüme imkânı sunuyor. Lumberjack'i satın aldıktan kısa bir süre sonra çok hızlı bir değişim sürecinin içine girdik. İşe markanın merkezini modanın başkenti Milano'dan, önemli moda markalarının showroom'larının bulunduğu Navigli bölgesine taşıyarak başladık. Ayakkabıdan sonra tekstil, çanta, aksesuvar, çorap, iş ayakkabıları, ev giyimi, parfüm gibi birçok kategoride birçok yeni ürünü de hem kendimiz hem lisans yoluyla yakında koleksiyona ekleyeceğiz."
100 MİLYONLUK YATIRIM YAPACAK
Ziylan
Grubu 2013'te perakende satış alanını yüzde 20'nin üzerinde artırırken, cirosunu da yüzde 30 civarında büyüttü. Mağazalarında 80 milyon ziyaretçi ağırlayan grup, 2013'te 38 mağaza açtı. Bugun itibarıyla 297 mağazaya sahip olduklarını belirten Jaklin Güner, 2014'te FLO ve Polaris olmak üzere 50 mağaza daha açacaklarını söyledi. Lumberjack için de 3 yılda 100 milyon liralık yatırım yapacaklarını açıklayan Güner, "Lumberjack satışlarının yüzde 40'ı Türkiye'de gerçekleştiriliyor. Üretimde de tedariğin yüzde 50'si Türkiye'den yapılıyor" dedi. Türkiye'de yılda 210 milyon çift ayakkabı satıldığını belirten Güner, "Sektörün yüzde 11'ini organize perakende oluşturuyor. Bunun da yüzde 45'ini Ziylan yapıyor" diye konuştu.