Avrupa
başta olmak üzere yurtdışındaki ünlü markaların üretim üssü haline gelen Türkiye, şimdi de zincir marketlerin radarına girdi. Sainsbury's, Tesco gibi birçok zincir, basic (temel) ürünlerini Türk üreticilere yaptırmaya başladı. Aycem Tekstil'in sahibi Cem Altan, döviz kurundaki artışın da etkisiyle zincirlerin alımlarını artırdığını söyledi. Altan, "Yurtdışında basic ürün tüketimi zincir marketlerde oldukça yoğun. Bu zincirler müşteri çeken ürünleri bize yaptırmaya başladı" dedi. Fiyatın olduğu kadar kalitenin de bunda etkili olduğunu belirten Altan, siparişin artmasına rağmen, üretim yaptıracak atölye bulmakta sıkıntı çektiklerini söyledi. Altan, "Kalifiye eleman bulmak da kolay değil. Siparişe cevap vermek zorlaşıyor" şeklinde konuştu.