Başta
fiber altyapı olmak üzere yatırımlarını yıllık 2 milyar TL bandına çeken Türk Telekom'un Digiturk konusundaki iştahı devam ediyor. Tüm alanların bir arada çalıştığı bir şirket haline gelmek için Türk Telekom CEO'luğuna atanan Rami Aslan, Digiturk'ün Türkiye'de en iyi içerik sağlayan şirketlerden biri olduğunu belirterek, "Doğru fiyatlarla doğru koşullarla alınırsa Türk Telekom için Digiturk stratejik bir satın alma olabilir" şeklinde konuştu. Londra'da Türk Telekom'un düzenlediği basın toplantısında konuşan Aslan, Digitürk ile ilgili uzun bir değerlendirme süreci geçirdiklerini ve geçen Temmuz ayında teklifi sunduklarını belirtti. Aslan, "Bizim verdiğimiz teklif bağlayıcı olmayan bir teklifti ve değerlemeye tabi olacaktı ama o şartlarda bile Türk Telekom'a değer sağlayacak, adil bir fiyat verdiğimizi düşünüyorum" diye konuştu.
'TEKRAR BAKACAĞIZ'
Digitürk'e Türk Telekom'dan sonra başka şirketlerin de teklif verdiğini belirten Aslan, hissedarların satıp satmayacaklarıyla ilgili henüz karar vermediklerini, kendilerinin her içerik sağlayıcıyla ilgilendiklerini, içeriğin kendi servisleriyle tamamlayıcı bir hizmet olduğunu belirterek, "Gelişmeleri izliyoruz. Digiturk ile ilgili tekrar böyle bir fırsat olursa, bakacağız" dedi. Fiyatlama konusuna da değinen Aslan, "Eğer satıcıya 'Teklif hakkında ne düşünüyorsunuz?' derseniz, tabii ki 'yüksek' diyecektir. Bu, ihalenin ne tarafında olduğunuza göre değişir. Gelişmeleri takip ediyoruz. Tamamen ona bağlı değiliz ama fırsat olursa tabii ki değerlendiririz. İhale şartlarını görmemiz lazım" diye konuştu. Türk Telekom'u dönüştürme hedeflerini açıklayan ve ilk adımı Grup CEO ve CEO rollerini birleştirerek hayata geçirdiklerini anımsatan Aslan, şunları kaydetti: "Bundan üç yıl önce gelirlerde genişbant ve mobil iletişimin payı yüzde 23 ve 24 iken şu anda yüzde 26 ve 29. Bu oranların yüzde 30-40 aralığına geleceğini düşünüyoruz" dedi. 81 ilde 182 bin kilometre fiber kablo döşediklerini söyleyen Rami Aslan, "Yılsonu itibarıyla 624 bin aboneye ulaştıklarını vurguladı. Aslan, "Genişbant kullanım oranları Türkiye'de her yıl katlanarak artıyor" dedi.
ÜÇ MARKA AYNI MAĞAZADA
Avea 'nın
yüzde 90'ına sahip olarak GSM alanında ve fiber altyapıda 2.5 milyon aboneyle en büyük oyuncu olduklarının altını çizen Aslan, TTNET, Argela, Innova, Sebit, AssisTT gibi şirketler ile müşterinin tüm teknoloji ihtiyacını tek noktada karşılamak istediklerini söyledi. Türk Telekom, Avea ve TTNET ürünlerini aynı mağazada sunmaya başlayacaklarını söyleyen Aslan, "Mayısta başlatacağımız ve 13 noktada start alacak projede markalarımız tek noktadan hizmet vermeye başlayacak" dedi.