X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Çift haneli büyüme Henkel'i 'yerli' yaptı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Çift haneli büyüme Henkel'i 'yerli' yaptı

  • Giriş Tarihi: 6.4.2014

Alman devi Henkel, 10 yıldır cirosu çift haneli büyüyen Türkiye'ye odaklandı. Yeni yatırımlarla ithal edilen Persil ve Technomelt 'yerli' oldu

Almanya'nın en eski şirketlerinden Henkel, önümüzdeki iki yıllık stratejisini Türkiye'nin de aralarında bulunduğu yükselen pazarlara odakladı. 2016'da 20 milyar euroluk ciro hedefleyen şirket, bunun yarısını yükselen pazarlardan kazanacak. Bu pazarlar arasında ise 10 yıldır kesintisiz çift haneli büyüyen Türkiye ön planda tutuluyor. Geçen yıl yükselen pazarlarda ortalama yüzde 8.3 büyüyen Henkel, Türkiye'de bu oranın birkaç puan üzerine çıkarak yüzde 10'u aşmıştı. Bu başarı, Almanya'ya stratejik ürünleri Türkiye'de üretme kararı aldırdı. Şirket bu yılın başından itibaren Türkiye'de satılacak Persil jel ürünlerini Ankara'da üretiyor. Aynı strateji yapıştırıcı teknolojilerinde de izlendi. Şirketin Gebze'deki fabrikasına yeni hat eklendi. Technomelt markasına yapılan yatırımla, yurtdışından ithal edilen holmeltler (eriyik yapışkan) Türkiye'de üretilecek.

TÜRK KADININA ÖZEL ÜRÜN
Türk Henkel Beauty Care Pazarlama Direktörü Mehmet Karamollaoğlu, Türk kadınının son yıllarda kişisel bakım harcamalarını artırdığını ancak halen kırışıklık tedavisi gibi özel ürünlerde Avrupalı hemcinslerinin gerisinde kaldığını ifade etti. Karamollaoğlu, Türkiye'ye özel ürünler geliştirmek için kapı kapı dolaştıklarını belirterek, "Türk kadının saç teli daha kalın. Bu, boya geliştirirken dikkate aldığımız bir konu. Ayrıca saçın hava almasını sağlayan şampuan ve bakım ürünleri tercih ediliyor. Cilt bakımında ise Türk kadını şanslı, daha kalın bir üst tabakaya sahip olan Türk cilt tipine özel ürünler yapıyoruz" dedi.

GELECEĞİN CEO'LARI YARIŞTI
Henkel, her yıl dünyanın en yetenekli ve yaratıcı gençlerini Innovation Challenge'ta bir araya getiriyor. Bu yıl Almanya'nın Düseldorf kentinde yapılan finallere 30 ülkeden 21 takım katıldı. Üniversite öğrencileri, 2050 ihtiyaçlarını düşünerek Henkel markası için yenilikçi ve sürdürülebilir ürün, teknoloji fikirleriyle yarıştı. Türkiye'yi The Hub takımıyla ODTÜ'lü Hüseyin Gökçe Kırmacı ve Mustafa Erdi Durak temsil etti. Yarışmayı Hırvatistan Rochester Teknoloji Enstitüsü'nden katılan Derin Perincic ve Dominik Benger kazandı. İkiliye ödülü, geleceğin saç şekillendirici teknolojisi getirdi. İkilinin ödülü ise 10 bin euro oldu. Şirket, yarışmaya katılan 42 öğrenciye bulundukları ülkelerde iş ve staj fırsatı sunacak.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.