X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Hello Kitty dondurmacı oluyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Hello Kitty dondurmacı oluyor

  • Giriş Tarihi: 6.4.2014

Japon Sanrio'nun kahramanı Hello Kitty, Türkiye'de 10 ayda 200 bin ziyaretçiye ulaştı. Sevilen karakter şimdi de kiosklarda dondurma satmaya hazırlanıyor

Japon Sanrio firmasının yarattığı dünyaca ünlü hayali çizgi kahraman Hello Kitty, Türkiye'de bir yılını doldurmadan iki mağazasına toplam 200 bin ziyaretçi çekmeyi başardı. Dünyadaki en büyük mağazasını Ataşehir'de açan Hello Kitty, şimdi de yine hiçbir ülkede yapılmayan dondurma işine giriyor. Markanın Türkiye'deki perakende haklarını alarak, bugüne kadar mağazalar dahil 20 milyon dolarlık yatırım yapan Peritozu'nun Yönetim Kurulu Başkanı Beste Kaleli Tekelioğlu, "6 metrekarelik kiosklarda satış yapılacak. Bu konseptin bayiliğini vereceğiz" dedi.

HEDEFİMİZ KOBİ'LER

Hello Kitty dondurma kiosklarının cadde, sokak, AVM ve hastane gibi kalabalık yerlerde olacağını belirten Tekelioğlu, hedeflerinin KOBİ'ler olduğunu söyledi. Tekelioğlu şöyle konuştu: "Dondurmayı Algida'dan alacağız. 9-13 çeşidimiz olacak. Bunun yanında su ve kahve de satacağız. 6 metrekarelik kiosklarımızı 55 bin TL+KDV, 12 metrekarelik olanları ise 69 bin TL+KDV'ye satışa çıkardık. Hedefimiz KOBİ'lere ulaşmak." Tekelioğlu bayilere pazarlama desteği de vereceklerini açıkladı. Bayilerin 100 kova yerine 90 kova ücreti ödeyeceğini belirten Tekelioğlu, "Amacımız bu konsepti hızla Türkiye'ye yaymak" şeklinde konuştu.

4 MAĞAZA AÇACAK

Tekelioğlu, Hello Kitty mağazalarının bu yıl büyüme sürecine girdiğini söyledi. Suadiye'deki mağazayı Şaşkınbakkal'a taşıdıkları bilgisini veren Tekelioğlu, "Bu yıl başında Ankara'ya da franchise verdik. Ataşehir'le birlikte 3 mağaza oldu. Bu yıl Avrupa yakasında 3-4 mağaza daha açacağız" dedi. Ataşehir'in 3 bin metrekarelik alanıyla dünyanın en büyük Hello Kitty mağazası olduğunun altını çizen Tekelioğlu, "10 bin çeşit ürünü bir arada sunmak kolay bir operasyon değil. Biz bu mağazamıza cafe konseptini de ekledik. Japonları başta ikna etmemiz zor olmuştu. Ancak şimdi bizden Ataşehir mağazasının konseptini alıp Japonya'ya götürmek istiyorlar" dedi.

PERAKENDEDE ÖNCÜ

Sanrio'nun mağazalarının ağırlıklı Uzakdoğu'da olduğunu ve en büyüğünün 300 metrekareyi geçmediğini ifade eden Tekelioğlu, Peritozu'nun Hello Kitty'nin perakende işinde öncü konuma geldiğini ekledi. Tekelioğlu şunları söyledi: "Sanrio artık perakendede bir iş yapılacaksa bize danışıyor. Türkiye'deki satışlardan çok memnunlar. Bize o kadar güveniyorlar ki artık istediğimiz ürünü isteğimiz yerde ürettirebiliyoruz. Hello Kitty dünyası Türkiye'de birçok alanda büyüyecek."

6 MİLYAR DOLARLIK CİROSU VAR
Japon hediyelik eşya ve oyuncak firması Sanrio tarafından 37 yıl önce yaratılan Hello Kitty'nin 300'ü Japonya'da olmak üzere bin 300'den fazla lisansiyeri bulunuyor. Markanın dünyadaki cirosu ise 6 milyar dolar.

POZİTİF ORTAMI VAR

Sanrio'nun Avrupa ve Ortadoğu'da yaptığı satış, toplam cirosunun yüzde 30'unu kapsıyor. Markanın hedefi sadece çocuklara ulaşmak değil. Renkleri ve yarattığı pozitif atmosferle yetişkinlerin de beğenisini topladıklarını belirten Beste Kaleli Tekelioğlu, "Mağazalarımızın müdavimleri arasında yaşlılar da var. Kendilerine bizi neden tercih ettiklerini sorduğumuzda, Hello Kitty atmosferinden enerji aldıklarını söylüyorlar" dedi. Mağazalarında doğum günü partileri de düzenlediklerini belirten Tekelioğlu, pastalarıyla iddialı olduklarını, her bütçeye hitap ettiklerini ifade etti.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.