X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Eczacıbaşı tasarımda gaza bastı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Eczacıbaşı tasarımda gaza bastı

  • Giriş Tarihi: 13.4.2014

Eczacıbaşı Holding yapı ürünleri sektöründe tasarıma odaklandı. Holdingin CEO'su Erdal Karamercan, "Birkaç yıla kadar çok farklı bir VitrA ve Eczacıbaşı göreceksiniz" dedi

Türk şirketleri katma değerli ihracatın en önemli faktörlerinden biri olan tasarıma son yıllarda daha fazla önem vermeye başladı. Modadan otomotive, mobilyadan aksesuvara birçok alanda tasarım güçleniyor. VitrA, Artema, Engers, Villeroy&Boch, Burgbad ve İntema Mutfak markalarıyla faaliyet gösteren Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu da inovasyon ve tasarımın gücünü keşfeden şirketlerden biri. Uzun yıllardan beri bu alana yaptığı yatırımı son iki yıldır artıran şirket, bu yıl ise tam anlamıyla gaza bastı. 1 milyar euroluk cirosunun her yıl yüzde 1.5'ini Ar-Ge'ye ayıran Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, tasarımın katkısıyla 3 yıl sonra 1 milyar 250 milyonluk satış hacmi hedefliyor. Bünyesindeki ekibin yanı sıra Christophe Pillet, Defne Koz, Dima Loginof ve İnci Mutlu gibi çok sayıda ünlü tasarımcıyla çalışan şirket, bu yıl tasarımın kalbinin attığı Milano Fuarı'na (Salone Internazionale del Mobile) 4'üncü kez yaratıcı yeni ürünleriyle katıldı. VitrA'nın yeni banyo serileri Memoria, Nest ve Metropol'ün yanı sıra, farklı tasarımcıların imzasını taşıyan ürünler, 8 Nisan'da başlayan ve bugün sona erecek olan fuarda sergilendi.

FARKLI BİR VİTRA GÖRECEKSİNİZ
Eczacıbaşı Holding CEO'su Erdal Karamercan, "Birkaç yıla kadar çok farklı bir VitrA ve Eczacıbaşı göreceksiniz. Biz her zaman Ar-Ge ve tasarıma önem verdik ama artık bunları çok daha net ortaya koyuyoruz. Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu'nun cirosu yaklaşık 1 milyar euro. Biz bunun yüzde 1.5'ini Ar-Ge'ye harcıyoruz. Tasarımı çok daha fazla öne çıkarıyoruz" dedi. Avrupa'da yaptığı satın alımlarla dikkat çeken Eczacıbaşı'nın yeni marka konusundaki niyetini de aktaran Karamercan, "Biz küresel çapta güçlü bir oyuncuyuz. Ve bunu güçlendirmek için yeni markalar satın almak konusunda her zaman gözümüz açık" şeklinde konuştu.

BANYO VE KARODA LİDER KONUMDA
Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Atalay Gümrah, Fransa, Almanya, Rusya ve Türkiye'de 16 fabrikada üretim yaptıklarını söyledi. Türkiye'nin toplam sağlık gereci ihracatının yüzde 50'sinden fazlasını gerçekleştirdiklerini aktaran Gümrah, "Banyo ve karo ürünlerinin toplamında Türkiye'de lideriz. Ciromuzun yüzde 65'ini yurtdışındaki 75 ülkeden sağlıyoruz. 6 bin 500 çalışanımızın yüzde 28'i yurtdışında görev yapıyor" diye konuştu.

HER ŞEY POZİTİF GİDİYOR
Erdal Karamercan, Türkiye'de siyaset ile ekonominin ayrı değerlendirilmesi gerektiğini vurguladı. Karamercan, "Türkiye ekonomisi iyi yönetiliyor. Siyasetin ekonomiyi etkilememesi de Türkiye'nin gelişmişlik seviyesinin yüksek olduğunu gösteriyor. Ben ekonominin gidişatını pozitif görüyorum" dedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.