Alman otomotiv markalarının Türkiye'deki liderlik yarışı hız kazandı. Yeni dizel motorlarla iddialı hale gelen Alman Opel, C Hatchback segmentinde ilk üç ayda oturduğu liderlik koltuğunu korumayı hedefliyor. Yılın ilk çeyreğinde C segmentinde en çok satan marka Astra HB ile Opel olurken, diğer bir Alman marka Volkswagen Golf modeliyle ikinci sırada yer aldı. Toyota ise Auris modeliyle üçüncü sırada bulunuyor. 2012'de yeni Astra ile C Hatchback segmentinin lideri olan Opel, 2014 sonunda da aynı başarıyı elde etmek istiyor. Opel'in bu hedefindeki en büyük kozu ise nisanda satışa sunulan 1.6 lt dizel motorlu Astra HB. Düşük yakıt tüketimi ve sessizliğiyle dikkat çeken yeni nesil dizel motor, Opel'in C segmentindeki boşluğunu dolduracak. Rakiplerle aynı şartlarda rekabet etmesini sağlayacak. Opel, yıl sonuna kadar toplam 7 bin adet Astra satışı hedefliyor. 110 bg'lik dizelin başlangıç fiyatı 66 bin TL, 136 bg dizelin başlangıç fiyatı ise 71 bin TL. Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, Astra'nın 1.6 lt dizel motorla daha iddialı hale geldiğini söyledi. Yeni 1.6 lt dizel motorun tüm ürün gamına yayılmaya devam edeceğini ifade eden Keklik, "Otomatik şanzımanlı 1.6 litre dizel motorumuz gelecek yıl ilk olarak Astra'da satışa sunulacak. Daha sonra Amiral gemimiz Insignia ve Mokka modelimizde de dizel otomatik seçeneğimiz gelecek" dedi.
4.5 MİLYAR EUROLUK YATIRIM
Opel, 2016'ya kadar 4.5 milyar euro tutarındaki yatırımla, 13 yeni motoru pazara sunarak motor portföyünü yüzde 80 yenileyecek.
OTOMOTİV PAZARI TOPARLANIYOR
İlk
çeyrekte yüzde 25 daralan otomotiv pazarının, nisanda toparlanmaya başladığını söyleyen Keklik, yılsonundaki tahminlerini yukarı yönlü revize ettiklerini anlattı. Keklik'in yıl sonu pazar tahmini 700 bin adet civarında.
YAKIT TÜKETİMİ DÜŞÜK
130
bg gücündeki 1.6 lt dizel motor 320 Nm tork üretiyor. 100 km'de 3.9 litre yakıt tüketiyor. 110 beygir güç ve 300 Nm tork üreten diğer manuel şanzımanlı dizel motor seçeneği ise 3.7 litre yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor.