Doha metrosuna Türk imzası

Giriş Tarihi: 7.5.2014

STFA ve Yapı Merkezi, 700 şirketi eleyerek Doha Metrosu'nda 4.4 milyar $'lık ihale kazandı. Bu, Türk müteahhitlerinin bugüne kadar yurtdışında aldığı en büyük iş olma özelliği taşıyor

Önceki akşam bir grup gazetecinin karşısına 'altın sarısı' kravatlarıyla çıkan STFA ve Yapı Merkezi'nin üst düzey yöneticileri oldukça heyecanlıydı. STFA İnşaat Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Alp Taşkent, Yönetim Kurulu Üyesi Ali Şentürk, CEO Mehmet Ali Neyzi, İnşaat Grubu Başkanı Mustafa Karakuş, Başkan Yardımcısı Serkan Mısırlıoğlu, Yapı Merkezi Yönetim Kurulu Başkanı Emre Aykar, Yönetim Kurulu Üyeleri Başar ve Erdem Arıoğlu, İnşaat Genel Müdürü Özge Arıoğlu ve Genel Müdür Yardımcısı Nihat Demirok'un karşımıza çıkma sebebi Türkiye için büyük önem taşıyordu. Çünkü, Türkiye'nin en köklü iki inşaat şirketi STFA ve Yapı Merkezi, Katar'da dünya devlerini geride bırakıp büyük bir ihale kazanmıştı. Bedeli 4.4 milyar dolar olan iş, bugüne kadar Türk müteahhitlerinin yurtdışında almış olduğu en büyük ihale... Ekip, Doha Metrosu inşaatının anlaşmasına 23 Nisan'da imza atıp, derin bir 'oh' çektikten sonra Türkiye'ye dönmüştü. O akşam da 2008'de başlayan serüvenin detaylarını paylaşmak için bizimle buluştular. Doha Metrosu'nun 32 kilometreyle en uzun hattı olan 'Gold Line'a gönderme yapmak için hepsi altın sarısı kravatla karşımıza çıktı.

ŞAMPİYONLAR LİGİ
Yapı Merkezi Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu, heyecanını gizlemiyordu: "Bu proje öyle büyük bir kavgadan geçilip alındı ki... Şampiyonlar Ligi'nden aldık diyebilirim. Afrika ülkesinde iş yapmıyoruz. Rakibimiz Alman inşaat devi Hochtief'tı." Öğrendik ki projenin büyüklüğü iki grubu bir araya getirmiş. 2008'de STFA Yönetim Kurulu Üyesi Alp Taşkent ve Başar Arıoğlu bir yemekte buluşup, iki grubun sinerjisini birleştirmek için anlaşmış ve yola koyulmuş. Yapı Merkezi, metro ve tünel konusunda uzman. STFA da Türkiye'ye tünel kazma makinelerini ilk getiren inşaat şirketi... Toplantıda iki şirketin yöneticilerinin birbirini övmesi dikkatimizden kaçmadı. Neticede Başar Arıoğlu'nun söylediği doğruydu; Türkiye'de şirketler kolay kolay bir araya gelmiyordu. Ama bu kez hem bir araya gelmeyi başarmışlardı hem de rakipten ziyade birbirini çok beğenen iki şirket vardı karşımızda. Yapı Merkezi'nin kurucusu Ersin Arıoğlu'nun oğlu olan Başar Arıoğlu, "STFA çok özel bir şirket. Babamın bana 'mutlaka oku' diye verdiği kitap, Fevzi Akkaya'nın 'Ömrümün Kilometre Taşları' isimli kitabıdır. Gençken biz hep STFA gibi bir şirket olmak isterdik" diyordu. STFA İnşaat Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Alp Taşkent ise iki şirket arasında 5 yıl önce başlayan ilişkide en önemli konunun 'kültürel uyum' olduğunu söyleyerek, Yapı Merkezi'ni çok beğendiklerinin altını çiziyordu. Neticede, bu kültürel uyumun sonucu müthiş olmuş. Dünyadan 700 firmanın başvurduğu projede finale 18 şirket kalmış ve ipi ikili göğüslemiş.

4 BİN 500 KİŞİYE İSTİHDAM
Doha Metrosu 'Gold Line' hattı, Katar'ın ev sahipliği yapacağı 2022 Dünya Kupası'na hazırlık projeleri arasındaki en büyük yatırım... Metronun teknik olarak en ilginç yanlarından biri gün ışığının 35 metre derinlikteki metroyla buluşturulacak olması. 120 yıllık beton ömrü garantisi verilen metro inşaatında 1 milyon metreküp beton kullanılacak ve 6 adet tünel delme makinesi (Köstebek) çalışacak. İstihdam da 4 bin 500 kişi...Türkiye'den de işçi göndereceklerini öğrendiğimiz proje, 54 ayda tamamlanacak.

ARKADAŞINA GÖNDER
Doha metrosuna Türk imzası
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz