Katalogla satış yöntemiyle Avrupa'da takı lideri haline gelen İspanyol markası Christian Lay, Türkiye'ya geldi. Şirket 20 bin Türk kadınına iş imkânı sunacak. İspanya'da 3 fabrikada üretim yapan ve 22 ülkede faaliyet gösteren firmanın 180 bini aşkın distribütörü bulunuyor. Cristian Lay'in ikinci kuşak temsilcisi ve markanın kreatif ve pazarlama direktörü Miguel Angel Leal, Türkiye'de şehirleşme oranı ve kadınların iş gücüne katılımının yükselmesinin kendilerini etkilediğini söyledi. Türkiye'de katalogla takı ve saat satan tek firmanın Christian Lay olduğunu belirten Leal, "Bunun yanı sıra kozmetik, ayakkabı ve aksesuvar da satacağız. Türkiye'de önemli bir boşluğu dolduracağız" diye konuştu.
SICAK SATIŞ ÖNEMLİ
Türkiye'deki operasyonlarına mayısta başlamalarına rağmen tüketici ve distribütör adaylarından yoğun talep aldıklarını açıklayan Leal, kendileriyle çalışacak adaylarda aradıkları özellikleri şöyle özetledi: "En önemli kriter sıcak satış tecrübesi. Ayrıca geniş bir çevre, ürün bilgisi ve markaya hakim olması gerek. Biz sayıyı artırma konusunda aceleci davranmıyoruz. Ürün fiyatlarına yansıyan KDV'yi de distribütörler değil, biz ödüyoruz. Bu açıdan da kadınların ürün satışından elde ettiği kâr daha da artıyor."
GÜZELLİK KAYGISI AYNI
Miguel Angel Leal, geçtiğimiz günlerde Türkiye'yi ziyaret etti. Pazarı araştıran Leal'in en önemli tespiti ise Türkiye'deki genç nüfus oldu. Leal, "Kadınlar dünyanın her yerinde aynı kaygıları taşıyor. Estetik, güzellik ve farklılık en önemli köşe taşları diyebilirim. Cristian Lay kadınların bu beklentilerinden besleniyor ve bu yönde üretim stratejisi kurguluyor" dedi. Ürünlerin ulaşılabilir fiyattan satıldığına işaret eden Leal, maliyet avantajları olduğunu belirtti.
180 MİLYON EUROLUK KâR
Ricardo
Leal tarafından küçük bir saat dükkânında başlayan Cristian Lay'in öyküsü bugün 22 ülkeye ulaştı. 1981'de İspanya'da kurulan Cristian Lay, özellikle mücevher tasarım ve üretimi konusunda uzmanlaştı. Firma mücevher, bijuteri, kozmetik ürünleri ve saat de dahil olmak üzere müşterilerine her yıl 10 bin fazla ürün sunuyor. Avrupa'nın en büyük takı üretim fabrikasına sahip olan şirketin aynı zamanda iki adet kozmetik fabrikası da bulunuyor. Firmanın yıllık kârı 180 milyon euroyu aşıyor.