Türk
hazır giyim sektörü, Avrupa'da krizden sonra ekonomisini en hızlı toparlayan İngiltere'ye odaklandı. Bunda İngiltere'nin beş yılda Türkiye'den yaptığı hazır giyim ithalatını 3 milyar dolara çıkarma hedefinin de önemli payı var. Yıllık 26 milyar dolarlık hazır giyim ithalatı yapan ülke halen bunun yüzde 8.5'ini Türkiye'den gerçekleştiriyor. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Cem Negrin, Türkiye'nin en büyük ihracat pazarı olan Almanya 4-5 yıldır yerinde sayarken İngiltere'nin büyüdüğüne dikkat çekti. İngiltere'nin çok sayıda turist ağırladığını belirten Negrin "Türk markalarının İngiltere'de mağaza açması için işbirlikleri geliştiriyoruz. İngilizler alımı Uzakdoğu'dan Türkiye'ye kaydırdı. Bu fırsatı iyi değerlendirmeliyiz" diye konuştu.
HEDEF 20 MİLYAR STERLİN
TGSD ve İstanbul'da kurulan İngiltere Türkiye Ticaret Odası'nın (BCCT) işbirliğiyle Londra'da düzenlenen 'Fasihon&Apparel Zone: Turkey' etkinliğinde Türk üreticilerle İngiliz firmaları bir araya geldi. Türkiye'den 23 firmanın katıldığı etkinlikte konuşan BCCT Başkanı Chris Gaunt, iki ülke arasındaki ticaret hacminin 12 milyardan 20 milyar sterline çıkmasını hedeflediklerini kaydetti. Türkiye pazarına girmek için fırsat kollayan İngiliz markaları olduğunu belirten Gaunt, "10 yılda Türkiye'ye önemli yatırımlar yapacağız" dedi.
HAUTE COUTURE DEFİLE DE YAPILDI
"Fashıon
&Apparel Zone: Turkey" etkinliği öncesinde düzenlenen açılış toplantısında, TGSD Yönetim Kurulu Üyesi ve modacı Dilek Hanif'in tasarladığı haute couture kıyafetler sergilendi.