Türkiye' nin önde gelen 250 perakende patronu, Moskova'dan "Kriz bize vız gelir" mesajı verdi. Soysal Danışmanlık'ın düzenlediği 9'uncu Perakende Liderler Konferansı'nda (LİDKO) bir araya gelen dev markaların patronları, yerel seçim, taksit kısıtlaması, hava muhalefeti gibi olumsuz koşullara rağmen sektörün ilk 5 ayda ortalama yüzde 14 büyüdüğünü belirtti.
LÜKS TÜKETİM ARTIYOR
Özellikle lüks tüketimde ciroların arttığına dikkat çeken patronlar, "2014'e çok zor bir yıl olacak beklentisiyle girdik. Öyle olmadı. Yılın ikinci yarısından daha da umutluyuz" dedi. LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, gergin geçen seçim ortamı, faizlerin yükselmesi ve kurdaki artışa rağmen yüzde 13-14 büyümeyi başardıklarını ifade etti. 40 yıllık mağazacılık hayatında ilk kez bu yıl ki kadar başarılı mart ve nisan ayları geçirdiğini söyleyen Desa Yönetim Kurulu Başkanı Melih Çelet de alt ve üst segment markalarda büyüme gözlendiğine dikkat çekti. Özdilek Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Özdilek, ilk 5 ayda yüzde 13 büyüdüklerini açıkladı. Sektörde nitelikli büyümenin önemli olduğuna değinen Özdilek, şöyle konuştu: "Levent'te açacağımız Özdilek AVM için gün sayıyoruz. AVM'nin bulunduğu üçgen, 300 bin beyaz yakalının mesai yaptığı bir alan. Tüketiciler burada nitelikli hizmet bekliyor. Bölge hepimize yeter."