PWC Türkiye Perakende ve Tüketiciye Yönelik Ürünler Sektörü Lideri Adnan Akan, perakendenin makro ekonomiyle korelasyonu en yüksek sektör olduğunu belirtti. Akan, "Perakendedeki büyümenin, GSMH'nın büyüme oranından çok farklı bir şey olması mümkün değil" dedi. "PwC Küresel Toplam Perakende Araştırması"nın sonuçlarını açıklayan Akan, çalışmanın 5 kıtadaki 15 ülkede online alışveriş yapan 15 bin tüketiciyle gerçekleştirildiğini söyledi. Araştırmaya göre tüketicilerde mobil alışveriş isteğinin arttığına değinen Akan, "Perakendecilerin yüzde 50'si internet ve mobile yeteri kadar yatırım yapmıyor. PwC raporu markalara "toplam perakende" kavramını öneriyor. Gözde perakendeciler artık her yerde olmalı. 7/24 her an her kanaldan satış yapılabilmeli" diye konuştu. Akan, küresel pazarda alışverişin yüzde 60'ının online yapıldığını, Türkiye'de ise bu oranın yüzde 40 olduğunu vurguladı.