Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, Resmi Gazete'de 28 Kasım 2013'te yayınlanmıştı. Ancak yürürlüğe altı ay sonra, yani mayıs ayında girdi. Bu altı aylık süre zarfında sigorta sektörü kanunu ayrıntısıyla inceledi. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun,
Yeni kanun, uzaktan satış sözleşmelerinden, sigortalının bilgilendirilmesine ve cayma hakkına kadar birçok noktayı kapsıyor. Bütün bu yeni uygulamalar sektöre yeni birtakım iş yüklerini de beraberinde getiriyor. Ancak sektör, tüketici haklarının korunması konusunda hemfikir. Konuyla ilgili görüş bildiren uzmanlar ve şirket yöneticileri, tüketicinin / sigortalının haklarını genişleten düzenlemelerin yanında olduklarını ifade ettiler.
SİGORTACILAR YENİ KANUNU DESTEKLİYOR
Generali Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan, yürürlüğe giren Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un (TKHK) öncelikli amacının tüketicinin bilinçlenmesini sağlamak ve haklarını korumak olduğunu belirtti. Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, kanunda sektöre yönelik radikal bir değişiklik bulunmaması sebebi ile sigorta sektöründe yapılacak köklü bir yenilik olmayacağını ifade etti. Pamukçu, "Biz tüketici lehine yapılan bu düzenlemelerin sektör tarafından kucaklanması gerektiği düşüncesindeyiz" dedi.
KANUNLAR BİRLİKTE UYGULANACAK
Anadolu
Sigorta adına konu hakkında açıklamada bulunan Prof. Dr. Samim Ünan şunları söyledi: "Bazı hususlar hem TKHK, hem de sigortacılık mevzuatında ayrı ayrı ve kısmen farklı düzenlenmiş. 'Kümülatif' bir uygulama söz konusu olabilir. Yani hem TKHK hükümleri hem de buna ek olarak sigortacılık mevzuatı uygulanacaktır. Tüketicinin sigorta sözleşmesi yaptığı için daha az korunması söz konusu olmayacaktır. Bu durumda da bahsedilen kümülatif uygulama dışında seçenek kalmıyor."