Volkswagen Grubu markalarından Seat, gözünü aralarında Türkiye'nin de bulunduğu yeni pazarlara çevirdi. Şirket ana pazarı olan Batı Avrupa'ya bağımlılığını azaltarak Meksika, Türkiye ve Cezayir gibi ülkelerdeki varlığını artırma kararı aldı. Gelişmekte olan ülkelerin yanı sıra güçlü olduğu Almanya, İngiltere ve İspanya gibi pazarların desteği, markanın geri dönüşünde anahtar rol oynayacak. Toparlanma sürecindeki Seat, böylece daha hızlı büyümeyi hedefliyor. Markanın doğru yolda ilerlediğini ancak daha yapılması gereken işler olduğunu söyleyen Seat CEO'su Jurgen Stackman, yeni pazarlar dışında yeni ürünlerin de sinyalini verdi. Stackman, Seat ürün gamının genişleyeceğini söyledi. Seat, Avrupa'da 1 milyon adetlik satış rakamına ulaşan kompakt SUV (spor amaçlı taşıt) segmentine girmeyi planlıyor. Seat'ın yeni SUV aracı yine VW Grup markalarından Skoda'nın Çek Cumhuriyeti'ndeki Kvasiny fabrikasında üretilecek.
İŞÇİLİK MALİYETİ DÜŞÜK
Yeti, Superb ve Roomster modellerinin üretildiği Kvasiny fabrikanın seçilmesinin en önemli nedeni ise, üretim maliyetlerinin düşük olması. Çek Cumhuriyeti'nde otomotiv sektöründe işçi ücretlerinin saati 11.50 euro. Bu rakam İspanya'da 26.66 euro, Almanya'da ise 48.40 euro.
SUV TALEBİ YÜZDE 40 ARTTI
Seat
, son 5 yılda yüzde 40 büyüyen kompakt SUV pazarına hazırlanıyor. SUV aracın, 2011 Cenevre Fuarı'nda sergilediği IBX Concept modelinden yola çıkılarak tasarlanacağı tahmin ediliyor. Seat'ın kompakt SUV modelinin 2016'da satışa sunulması bekleniyor.