Türkiye'de faaliyet gösteren küçük ve orta büyüklükteki işletmeler (KOBİ) son yıllarda ticari kredi kartlarını en önemli ödeme araçlarından biri olarak görüyor. İşletmelere maliyet avantajı başta olmak üzere ticari harcamalarda kolaylıklar sunan şirketlere özel kredi kartları, son yıllarda Türkiye'de de büyük bir yükseliş yaşıyor. MasterCard'ın GfK Türkiye iş birliğiyle, KOBİ'lerin kredi kartı kullanma alışkanlıklarını ortaya çıkarmak için yürüttüğü araştırmaya göre bireysel ve kurumsal kredi kartları içinde ticari kredi kartlarının toplam payı 2010'da %2.02 iken, 2013'te bu oran %3.95'e yükseldi. 3 yıl içinde neredeyse iki katına çıkan ticari kartların yarattığı işlem hacmi de iki katına çıkmış durumda. 2010'da tüm kredi kartları içinde %6.5'lik işlem hacmini karşılayan ticari kredi kartları, 2013'te kredi kartı ekonomisinin %13.4'ünü yaratarak dikkat çekici bir büyüme kaydetti. Birden fazla ticari kredi kartı kullanan KOBİ'lerin oranı, yüzde 25 oldu. Birden fazla ticari kredi kartı kullanan KOBİ'lerin %20'si hesap kesim tarihlerine göre harcamalarını belirliyor.