X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Esnaftan İsrail tepkisi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Esnaftan İsrail tepkisi

  • Giriş Tarihi: 21.7.2014

İsrail'in Gazze'ye gerçekleştirdiği katliam tüketicilerle birlikte Türkiye'deki 1.5 milyon esnafı ayağa kaldırdı. İsrail mallarını boykot etme çağrısı çığ gibi büyüyor. Gözler ise bugün TESK'in alacağı karara çevrildi

İsrail'in Gazze'ye yaptığı vahşi saldırı Türkiye'deki tüketicilerin çağrılarıyla birlikte 1.5 milyon esnafı da harekete geçirdi. Sosyal medyada aralarında İsrail'e yakınlığıyla bilinen markalara ait ürünleri boykot etme çağrısına esnaftan cevap geldi. 82 birlik ve 13 mesleki federasyonun bağlı olduğu Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonu (TESK) da acil toplanma kararı aldı. 1.5 milyon esnafı temsil eden TESK'in Genel Başkanı Bendevi Palandöken, "İsrail'in Gazze'ye yaptığı eziyetin bir an önce bitmesi şart. İsrail menşeeli ürünler sadece tüketimde değil sanayide hammadde olarak da kullanılıyor. Şu anda bu ürünlerin hangileri olduğunu tespit etmeye çalışıyoruz" dedi. Bugün TESK yönetim kurulunun toplanacağı bilgisini veren Palandöken, bu ürünleri boykot etme kararını toplantıda vereceklerini açıkladı.

MARKETLER TEDİRGİN

Geçmiş yıllarda İtalyan, Amerikan ve Fransız mallarına karşı başlatılan boykotlarda ciroların yüzde 10 oranında azaldığı belirtiliyor. Biçen Marketleri'nin Genel Müdürü İhsan Biçen, İsrail sermayesinin ortak olduğu ürünlerin yerine yerli markaların tercih edilebileceğini söyledi.

DERNEKLER DEVREYE GİRDİ
Tüketici Hakları Derneği'nden yapılan açıklamada, "Tüm tüketicilere, İsrail mallarını satın almama ve boykot etme çağrısında bulunuyoruz" ifadeleri yer aldı. Açıklamada, İsrail'in Filistin halkına saldırılarının "çocuk, kadın ve sivil ayırt etmeden bir katliam" niteliğinde olduğu ifade edildi.

BİLDİRİLER ARTACAK
Öte yandan İsrail mallarını boykot listesinde yer alan marka sahiplerinin de tepkileri artıyor. Örneğin listede yer alan Diesel'in İsrail'le hiçbir bağlantısı olmadığını belirten Diesel Türkiye temsilcisi Tahsin Özlenir, "Markanın ne İsrail'de üretimi ne de finansal olarak İsrail'le bir bağlantısı var. Tamamen yanlış bilgi. Bu konu büyürse hukukçularla görüşüp kamuoyu ile paylaşabiliriz" dedi.

SOSYAL MEDYADA ÇAĞRI BÜYÜYOR
İsrail mallarına boykot çağrısı sosyal medyada artıyor. Tüketiciler Twitter, Facebook gibi sosyal ağlardan hem firma hem de ürün bazında bildiri yayımlıyor. Twitter'da #israilboykot ve #israilkozmetiklerinikullanma gibi hashtag'lerin sayısı da artıyor. Sosyal medya kullanıcıları "Bu markaların ürünlerini alma ve aldırma" diyor. Son günlerin en büyük gündemi haline gelen boykot çağrısına bakkal ve marketlerin katıldığı da görülüyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.