X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Vodafone şirketleri daha da dijitalleştirecek
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Vodafone şirketleri daha da dijitalleştirecek

  • Giriş Tarihi: 21.7.2014 17:37 Güncelleme Tarihi: 21.7.2014 17:45

Vodafone Türkiye'nin, yönetim danışmanlığı şirketlerinden Accenture ile birlikte yürüttüğü araştırmaya göre, Türkiye'deki işletmelerin dijitalleşme endeksi yüzde 48.

www.yarinahazirim.com adresi üzerinden hizmete açılan Yarına Hazırım Platformu, işletmelerin değişen iş dünyasında yarına ne kadar hazır olduklarını ve hazır olmak için neye ihtiyaç duyduklarını anlamalarını sağlıyor. Vodafone Grubu'nun "Ready Business" konseptinin Türkiye'de ilk kez hayata geçirildiği bu platformun, Grubun faaliyet gösterdiği diğer ülkelere de örnek olması hedefleniyor.


"TÜRKİYE'NİN DİJİTALLEŞME SKORUNU YÜZDE 75'E ÇIKARACAĞIZ"

Yarına Hazırım Platformunun tanıtımı için düzenlenen basın toplantısında konuşan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Gökhan Öğüt, şunları kaydetti:

"Müşterilerimizin ihtiyacı, en önemli önceliğimizi oluşturuyor. Yarına Hazırım Platformunu, kurumsal müşterilerimizin daha iyi bir gelecek için ulaşmak istedikleri dijitalleşme hedefine hizmet etmek üzere geliştirdik. Platform, Türkiye'de liderliğini yapmaya aday olduğumuz dijital dönüşümün en somut adımlarından biri olma özelliğini taşıyor ve daha rekabetçi bir yeni nesil özel sektörün oluşmasına katkı sağlıyor. Yaptığımız araştırmaya göre, Türkiye'deki işletmelerin yüzde 48'lik dijitalleşme oranıyla, büyük bir gelişim alanına sahip olduğunu görüyoruz. Kurumların dijitalleşme sürecine destek olmak üzere geliştirdiğimiz Yarına Hazırım Platformuyla, ilk etapta Türkiye'deki işletmelerin dijitalleşme endeksini yüzde 75'e çıkarmayı hedefliyoruz. Uzun vadede hedefimiz ise Türkiye'de işletmelerin en az yüzde 50'sini yüzde 80'lik dijitalleşme endeksine kavuşturarak, Türkiye'yi dijital dünyada üst sıralara taşımak. İşletmelerin dijitalleşmelerini artıracak çözümler finansal karlılıklarına da olumlu katkı sağlayacak. Çünkü tüm dünyada dijitalleşen işletmelere bakıldığında bu işletmelerin kaynaklarını artırmadan; gelirlerini sektörlerinin yüzde 9 üzerinde büyüttüklerini, karlılıklarının sektörlerinin yüzde 26 üzerinde gerçekleştiğini, pazar değerlerinin sektörlerinin yüzde 12 üzerinde belirlendiğini görüyoruz."

Yarına Hazırım Platformunun Vodafone Grubu tarafından geliştirilen "Ready Business" konseptine dayandığını belirten Öğüt, bu platform sayesinde Türkiye'nin, Grubun bu vizyonunu somut bir uygulamayla hayata geçiren ilk Vodafone ülkesi olduğuna dikkat çekti. Öğüt, "Yarına Hazırım Platformunun temelini oluşturan ve Accenture işbirliğiyle yaklaşık 9 aylık bir çalışma sonucunda geliştirdiğimiz Dijitalleşme Endeksi'nin, Vodafone Grubu içerisinde de örnek bir uygulama olacağını düşünüyoruz" dedi.


"440 İŞLETMEYE ULAŞTIK, HEDEFİMİZ 30 BİN İŞLETME"

Toplantıda Yarına Hazırım platformu hakkında ayrıntılı bilgi veren Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy ise, platformun tamamen müşteri iç görüsüyle ortaya çıktını ifade ederek, şunları aktardı:

"Platformda yanıt aradığımız sorular, müşterilerimizden aldığımız geri bildirimler sonucunda belirlendi. Buna göre işletmeler, iş dünyasının çok hızlı bir şekilde değiştiğini ve değişen bu dünyada sürekli hazır olmaları gerektiğini kabul ediyorlar. Özellikle KOBİ'lerin büyük firmalardan farklı olarak kaynakları kısıtlı ve sürekli yeni yatırım yapacak güçleri yok. Dolayısıyla, ellerindeki kaynaklarla daha fazlasını yaparak 1 değil 2 üretmeleri gerekiyor. Yarına Hazırım Platformu'nun ana hedef kitlesi KOBİ'ler olmakla birlikte her ölçekten işletme, Vodafone müşterisi olsun olmasın, bu hizmetten yararlanabiliyor. Tamamen dijitalleşme kavramı üzerine kurduğumuz ve ücretsiz olarak yararlanılabilen bu Platform ile ilk etapta 440 işletmeye ulaştık. Araştırmamız hızla devam ediyor, hedefimiz Türkiye çapında 30 bin işletmeye ulaşmak."


"TÜRKİYE'DEKİ İŞLETMELER VAR OLAN ÇÖZÜMLERİ KULLANMIYOR"

Yarına Hazırım Platformuna katılan şirketlerden çıkan ilginç veriler şu şekilde:

"-Her 10 işletmeden 6'sı sahada araç kullanıyor. Ancak yüzde 76'sı araçlarını takip etmiyor.

-Her 10 işletmeden 6'si sahada ekibi ile iletişim kurmaya ihtiyaç duyuyor. Ancak yüzde 96'sı ekipleri arasında anlık iletişim sağlayacak teknolojileri kullanmıyor.

-Her 10 işletmeden 7'si müşterilerine tanıtım faaliyetlerine ihtiyaç duyuyor. Ancak bu işletmelerin yüzde 55'i bu ihtiyacına yardımcı olacak teknolojileri kullanmıyor.

-Her 10 işletmeden 6'sının işyeri dışında tahsilat yapmaya ihtiyacı var. Ancak yüzde 43'ü müşterilerine kolay ödeme imkanı sunan Mobil Pos teknolojisini kullanmıyor.

-Aynı şekilde her 10 işletmeden 4'ünün işini internet ortamına taşıyarak satış yapmaya ihtiyacı var. Ancak yüzde 63'ü bu ihtiyacına yönelik teknolojik çözümü kullanmıyor."


İŞLETMELERE, ENDEKSLERİNİ ARTIRMAK İÇİN ÖNEMLİ İP UÇLARI VERİLECEK

İşletmeler, Yarına Hazırım Platformu'nda uygulamayı kullanarak dijitalleşme endeksini ve ihtiyaçlarını belirledikten sonra, isterlerse, verimliliklerini artıracak Vodafone İş Ortağım çözümlerine ulaşabiliyorlar. Bu kapsamda, müşterinin ihtiyacını karşılamak üzere, Ekip Yönetimi Çözümleri, Operasyonel Yönetim Çözümleri ve Müşteri Bağlılığı Çözümleri olmak üzere 3 başlıkta toplanan Vodafone İş Ortağım çözümlerinden en uygun olanı öneriliyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.