Yılın ilk yarısında Türkiye'nin otomobil ihracatının yüzde 44.38'ini gerçekleştiren Oyak Renault, motor ihracatında da hedef büyüttü. Oyak Renault, Bursa tesislerinde Renault'nun yanı sıra Dacia ve Nissan için de motor üretmeye başladı. İhracat yaptığı fabrikalara son olarak Renault'nun Arjantin fabrikası ile Dacia'nın Romanya'daki fabrikası ve Nissan'ın Güney Afrika fabrikası eklendi.
İLK SERİ ÜRETİM
Bursa'da 1973'ten bu yana motor üretimi gerçekleştiren Oyak Renault'nun kapasitesi yıllık 450 bin adet. Oyak Renault 2013'te 274 bin 327 adet motor üretti. 1973-2000 yılları arasında toplam 1 milyon 200 binden fazla benzinli motor üretimi gerçekleştirildi. Üretilen motorlar Fransa, İspanya, Slovenya, Kolombiya, Arjantin, Malezya ve Romanya'da üretilen Kangoo, Clio, Megan, Logan ve Sandero modelleriyle dünya yollarına çıktı. 2009'da dizel motor üretimi başlarken, üretim ve ihracat katlandı. Yılın ilk yarısında 131 bin 436 adet ihracat gerçekleştiren Oyak Renault'nun otomotiv sektörünün 452 bin 591 adetlik toplam ihracatından aldığı pay yüzde 29.04 oldu. Firmanın otomobil ihracatındaki payı ise yüzde 44.38'i buldu. Yani, otomobil ihracatının neredeyse yarısını tek başına gerçekleştirdi. 360 bin adetlilk otomobil üretim kapasitesine sahip Oyak Renault, Fransız markanın Batı Avrupa dışında en yüksek kapasiteye sahip fabrikası konumunda bulunuyor.
SAMURAY'A TÜRK MALI OTOMOBİL
5 kıtada 100'den fazla ülkeye otomobil ihraç eden Oyak Renault'nun ihracat yaptığı ülkeler arasında otomotivin beşiği Japonya da var. Bursa'da üretilen Clio, Japonya'da Lutecia adıyla satılıyor. 1971'de Renault 12 modeli ile üretime başlayan Oyak Renault yıllar içerisinde Renault 9, Renault 11, Renault 21, Renault 19, Megane Sedan, Megane Wagon, Symbol, Clio, Fluence, Megane HB, Fluence ZE'den oluşan 9 farklı model 18 farklı kasa üretti. Oyak Renault'nun ürettiği otomobillerin yüzde 54'ü ihraç edildi.