Avrupa'da havanın bu yıl erken soğuması, Türk hazır giyim sektörü için fırsat yarattı. Kış sezonunu erken açan Avrupa ülkelerinin Türkiye'ye kazak, mont ve sweatshirt siparişi arttı. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Cem Negrin, "İtalya, Almanya, Fransa, Belçika gibi hemen hemen bütün ülkelerde hava sıcaklığı 14-15 derecelere düştü. Kış siparişlerini teslim ettik. Ancak firmalar RPT dediğimiz tekrar siparişlere başlamak üzere. Türk firmaları kazak, mont üretimini artırdı. Satışlar patlayacak" dedi. Yılbaşından beri yüzde 11 oranında artan üretimin yılsonuna kadar pozitif devam edeceğinin altını çizen Negrin, "Avrupa tekrar eden siparişlerini Uzakdoğu'ya mesafe nedeniyle veremiyor. O zaman da 'İmdat Türkiye' diyorlar" şeklinde konuştu.
FAZLA MESAİ BAŞLADI
Talu Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Gültepe, Avrupalılar'ın kazak, hırka ve sweatshirt taleplerinin geçen yılın aynı dönemine göre arttığını söyledi. Siparişe cevap verebilmek için mesailerin arttığını belirten Gültepe, "İhracatımız artıyor. Avrupalılar'ın yoğun talebinin altında soğuk hava kadar tatilden çıkmaları ve alışverişi hızlandırmaları da var" dedi. Özellikle 2000 yılından sonra Türkiye'yi bırakarak Uzakdoğu'ya giden Fransız firmaların, bu yıl Türkiye'ye verdiği sipariş arttı. Türk üreticiler Fransa'ya kadından erkek giyime, çocuktan ev tekstiline üretim yapıyor.
20 milyar dolarlık ihracat hedefi var
Cem
Negrin, Türkiye'nin bu yılın ilk 7 ayında 11 milyar dolarlık hazır giyim ihracatı yaptığını söyledi. Yıl sonu hedefinin ise 19 milyar dolar olduğunun altını çizen Negrin, "Siparişlerin artmasıyla 20 milyar doları yakalarız gibi gözüküyor" dedi. Aycem Tekstil'in sahibi Cem Altan ise, Avrupa'da hava durumunun belirsiz olması nedeniyle firmaların Uzakdoğu'ya yüklü sipariş vermekten kaçındığını söyledi. Altan, "Avrupalı şirketler az az mal alıp RPT verebildikleri Türkiye'yi tercih ediyor. Bu da ihracatımıza pozitif yansıyor" dedi.
Noel siparişi de gelecek
Türkiye'deki
hazır giyim firmaları Avrupa'ya Noel döneminde de ihracatını artırıyor. Noel ürünlerinin en geç kasım ayı sonuna kadar teslim edilmesi gerekiyor. Üreticiler bu yıl erken gelen kış mevsiminin etkisiyle artırdıkları üretimlerini, Noel siparişleriyle birlikte daha da yükseltecek. Gültepe, "Çin'de üretim maliyetleri artıyor. Türkiye üretimde öne çıkıyor" dedi.