Dünyanın farklı yerlerinden 800 firmanın bin 500 koleksiyonla katıldığı Moskova'daki Collection Premiere Moscow'a (CPM) 150 metrekareyle başlayan Türkiye bugün 2 bin metrekare ve 70 firmaya kadar ulaştı. CPM'de Türk rüzgârı estiren firmalar, artık fuarın vazgeçilmezleri olarak gösteriliyor. CPM Fuarı, Ukrayna'daki problemler, Amerika-Avrupa Birliği- Rusya hattındaki siyasi gerginlikler ve ekonomiyi alt üst eden yaptırımın gölgesinde start aldı. Ancak fuar, başarılı defileler ve çeşitli organizasyonlarla ülkedeki karamsar havayı dağıtmayı başardı.
HEDEF 20 MİLYAR DOLAR
İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, 2013'de 205 ülkeye hazır giyim ihracatı gerçekleştiren Türkiye'nin hedefinde öncelikle Rusya, İran ve mevsimsel farklılık gösteren diğer yarım küredeki ülkelerin bulunduğunu söyledi. Tanrıverdi, 2014'ü 19-20 milyar dolar arasında bir rakamla kapatmayı hedeflediklerini belirtti.
YENİ KONSEPT GELİYOR
Fuara katılan İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, sektörün yeni bir bakış açısıyla hareket etmeye başladığını vurgulayarak, "Rusya ticaretinde konsept değiştirip, hazır ürün yerine gelecek sezon koleksiyonu ile gideceğiz. Böylece maliyetleri düşürüp, pazarımızı büyüteceğiz. Firmaların önemli bir kısmı hazır ürünle geliyor. Oysa gelecek sezonun koleksiyonuyla katılsalar çok daha az maliyetle iş yapma imkânını yakalayacaklar. Bu nedenle konsept değişikliği yapmamız gerekiyor" dedi.
Türkiye ikinci sırada
Türkiye, 2013 sonu itibariyle Rusya'nın hazır giyim ve konfeksiyon ithalatında Çin'in ardından ikinci sırada. Rusya'nın 10 milyar civarında olan ithalatından en büyük payı 4.2 milyar dolarla Çin alırken Türkiye 610 milyon dolarla listede ikinci. Türkiye'den sonra sırasıyla Belarus, Bangladeş, Kazakistan ve İtalya geliyor.