Çizgi karakter ve film kahramanlarının lisanslı çanta ve kırtasiye pazarı Türkiye'de 130 milyon dolara dayandı. Hello Kitty'den Micky Mouse'a, Monster High'dan Cars'a yüzlerce kahramanın ayakkabı, çanta ve kırtasiye ürünleri okula dönüş öncesinde kapış kapış satılıyor. 40'ı aşkın dünya markasının üretici ve lisansörü olan Hakan Çanta'nın patronu Hakan Hacısoyu, "Geçtiğimiz yıl Türkiye'de 100 milyon dolar olan lisanslı ürün pazarının bu yılki hacmi 130 milyon dolar olacak. Gelecek yıl rakamın çocukların ilgisi sayesinde katlanarak büyüyeceğini tahmin ediyoruz" dedi.
HAYRANLIK DUYUYORLAR
Lisanslı ürünlerin satışının artmasında vizyona giren animasyon filmlerin de etkisi büyük oluyor. Hacısoyu, "Çizgi filmleri çok seyredilmeyen karakterlerin sinema filmleri vizyona girince, çizgi olanlar da sonradan seyredilmeye başlanıyor. Bu ilgi de lisanslı ürün pazarını doğrudan etkiliyor" diye konuştu. Bazen çok tutacak diye tahmin ettikleri karakterlerin çocuklar tarafından hiç ilgi görmediğini de belirten Hacısoyu, "Talepler çok değişken olabiliyor. Bazen de 'çok tutmaz' dediğiniz karakter inanılmaz ilgi görebiliyor. Çocuklar hayranı oldukları kahramanların materyallerini sürekli yanlarında taşımak istiyor. Onlara hayranlık duyuyorlar" dedi. Hacısoyu, Türkiye'deki her 3 çocuktan 1'inin Hakan Çanta ürünlerini satın almasını hedeflediklerini söyledi. Okulların açılmasına sayılı günler kala satışların oldukça iyi gittiğini belirten Hacısoyu şöyle konuştu: "Büyük şehirlerde olduğu kadar Anadolu'da da cirolar pozitif. Tüketicinin gelir seviyesindeki artış alışverişe yansıyor. Veliler çocuklarının istedikleri bu ürünleri diğer harcama kalemlerinden kısarak almak istiyor."
AB'DEKİ CİRO DA ARTIYOR
Bu yıl Avrupa ülkelerinde de 1.8 milyar dolarlık çanta ve kırtasiye ürünleri cirosu bekleniyor. Çantadan su matarasına, silgiden kaleme yüzlerce çeşit malzemeye renk katan lisanslı ürünlerin cirosu her yıl dünya genelinde çift haneli büyüyor. Avrupa'daki daralmaya rağmen satışların asla düşmediğini kaydeden Hacısoyu, "Türkiye'de de her geçen yıl büyüyen bir nüfus var. Gelir artışı da elbette satışı pozitif tetikliyor" dedi.
EN POPÜLER KAHRAMAN PLANES
Lisanslı ürün pazarında söz sahibi bir firma olduklarının altını çizen Hacısoyu, "Çanta ve kırtasiye sektöründeydik. Son yıllarda yelpazemize ayakkabı ve terliği de ekledik" dedi. Türkiye'nin çizgi film sektörüne geçtiğimiz yılllarda damgasını vuran Pepe karakterinin yerini bu yıl Planes, Benetton ve Hello Kitty'nin aldığını açıklayan Hacısoyu, "Hello Kitty'nin çantaları ve aksesuvarlarını uzun yıllardan beri satıyoruz. Bu karakter kız çocuklarının vazgeçilmezi. Her sezon inanılmaz ilgi görüyor" diye konuştu.