Hazır giyim ve moda sektöründe 'Made in Turkey' etiketi yurtdışında yıldız oldu. Fransa'nın ünlü outlet merkezi Val D'Europa'ta faaliyet gösteren birçok mağazada bütün ürünlerde yüzde 50 indirim yapılmasına rağmen Türk ürünlerindeki iskonto oranı yüzde 30'u geçmiyor. Outlet merkezi içinde yer alan dünyaca ünlü bir mağazada 'Made in Turkey' etiketli ürünlerin kaliteli olduğu belirtilip, yüksek indirime tabi tutulmuyor.
SEVİNDİRİCİ BİR GELİŞME
Mağaza çalışanlarının bu konuda, "Bunlar Türkiye'den geliyor. Daha kaliteli. O nedenle yüksek indirime girmiyor" dediği öğrenildi. Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Hüseyin Doğan, bu gelişmelerin Türk tekstil ve hazır giyim sektörü için oldukça sevindirici olduğunu söyledi. Türk ürünü etiketinin sadece Doğu'da değil artık Batı'da da çok değerli olduğunu belirten Doğan, "Türkiye'de Armani'den Gucci'ye birçok ünlü markaya üretim yapılıyor. Üstelik fiyatlarımız Uzakdoğu'ya göre daha pahalı. Ancak organizasyon kabiliyetimiz ve lojistik avantajlarımız Avrupa markaları tarafından tercih ediliyor" dedi. Yine Fransa'da bulunan La Vallée Village Outlet Shopping'de de Türk ürünlerinin kalite olarak daha üstün bir konumda bulunduğu belirtildi.
ARTIK ETİKETE BAKIYORLAR
İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Hikmet Tanrıverdi de Avrupalı tüketicilerin alışveriş yaparken etiketleri daha dikkatli incelediğini söyledi. Tanrıverdi, "Yaptığımız birçok araştırma üretimde Uzakdoğu'dan pahalı olduğumuzu gösteriyor. Buna reğmen Avrupalılar bizi tercih ediyor" şeklinde konuştu.