X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Gücümüzü keşfettik
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Gücümüzü keşfettik

  • Giriş Tarihi: 29.9.2014

Türkiye'yi ihracatta 2023 hedeflerine "Gücü Keşfet" sloganı taşıyacak. Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Bu, küresel iddiaları ve hedefleri olan Türkiye'nin sloganıdır" dedi

2023'te 500 milyar dolarlık hedef için çalışan Türkiye'nin ihracatında yeni bir dönem başladı. Türk sanayisini üst düzeyde temsil etmek ve "Türk Malı" algısını yükseltmek amacıyla Ekonomi Bakanlığı ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) koordinasyonuyla başlatılan "Türkiye Markası" çalışmaları tamamlandı. Türkiye'nin yeni sloganı "Turkey Discover the Potential-Türkiye potansiyeli keşfet" oldu. Logo ve sloganın lansman toplantısına katılan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, "İnşallah bugünden itibaren Türkiye'de üretilen ürünlerin üzerinde 'Made in Turkey' damgası yerine bu logo olacak. Dünyanın neresinde olursa olsun bu logoyu görenler o ürünün Türkiye'de üretilip, ihraç edildiğini anlayacaklar" dedi.

POTANSİYEL YERİNE GÜÇ

Bu yeni logo ve sloganı, yeni ve güçlü, küresel iddialarıyla hedefleri olan Türkiye'nin özgüven simgesi olarak görüdüğünü söyleyen Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Discover the potential" cümlesini İngilizce'den Türkçe'ye çevirirken "Potansiyel" yerine "Güç" sözcüğünün kullanımının daha uygun olacağı görüşünde olduğunu ifade etti. Erdoğan, "Yani 'Gücü keşfet.' İnşallah bugünden itibaren tüm dünyada Türkiye'yi ve ürünlerini bu logoyla ve 'Gücü keşfet' sloganıyla tanıtıyor olacağız" diye konuştu. Türkiye'nin dünyaca tanınan markalarının itibar ve güvene sahip olduğunu anlatan Erdoğan, "Bu logo ve sloganla inanıyorum ki ürünlerimizin gücüne güç katılmış, itibarına itibar katılmış, güvenine de güven katılmış olacaktır" dedi.

TÜRKİYE BİR MARKA

TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi ise "Discover the Potential, bir marka değildir. Marka olan Türkiye'nin kendisidir" dedi. Bunun aynı zamanda dünyaya yapılmış bir teklif olduğunu ifade eden Büyükekşi, şöyle konuştu: "Türkiye'nin duyan kulaklara, mühürlenmemiş kalplere anlatacak çok hikâyesi var. Bu logoyla tüm dünyaya 'gel bu potansiyeli keşfet' teklifi yapıyoruz. Keşfet ve kendine değer kat, kendini tamamla, kendini keşfetmiş ol, zenginleş. Keşfet ki hepimiz kazanalım, insan medeniyeti zenginleşsin. Keşfet ki hep birlikte mutlu olalım' diyoruz."

ERDOĞAN KATKI VERDİ

Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın logoda katkısı olduğu bilgisini verdi. Türkiye'nin ihracat odaklı büyüme modelini sürdüreceğini belirten Zeybekci, "Amacımız, kültür coğrafyamızdaki ülkelerle ticari ve ekonomik ilişkilerimiz esas alınarak kazankazan ilkesi temelinde yakın, güçlü ve kalıcı bağlar kurmaktır" diye konuştu. Zeybekci, bundan sonra ihracatta kullanılacak yeni sloganın ihracat odaklı büyüme stratejisine büyük katkı sunacağını belirtti.
İşadamlarına

İPHONE 6 ÖRNEĞİNİ VERDİ
Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Yeni markalar geliştirin" diye seslendiği işadamlarına iPhone çılgınlığını örnek gösterdi. Erdoğan, "Geçtiğimiz hafta BM Genel Kurulu'na gittik. 5. Cadde'de Apple mağazası var, 24 saat açık. İnsanlar telefonun yeni modelini alabilmek için saatlerce kuyrukta bekliyor. Bu marka her yıl aralarında büyük farklılıklar olmayan yeni model çıkarıyor. Markanın sahip olduğu güç, tanınmışlık sayesinde bu uzun kuyrukları oluşturabiliyorlar. Aslında satılan telefon değil, o telefonun markası. ABD ekonomisine baktığınızda ekonomiyi ayakta tutan gücün bu ve buna benzer markalar olduğunu görüyorsunuz. Japonya, Kore, Almanya, İngiltere aynı şekilde" diye konuştu

DAHA FAZLA MARKA İÇİN ÇALIŞMALIYIZ
Dünya pazarlarında yer bulan markalarımızla gurur duyduğunu ifade eden Cumhurbaşkanı Erdoğan, bunları artık sayıca yetersiz gördüklerini belirtti. Erdoğan, şöyle devam etti: "Türkiye ekonomisi artık marka meselesi ve ihtiyacına dayanmıştır. Avrupa'da güçlü markalarımız var ama bunu dünyaya da yaymamız gerekiyor. Bunlar bir elin parmakları kadar ama bu yetmez. Bizim ufukları zorlayan potansiyelimizle denk düşecek yeni markalar üretmemiz lazım. Bunu da yapacağımıza inanıyorum. Artık enerjimizin önemli bir kısmını marka konusuna ayırmamız gerekiyor. Bu heyet, yeni markalar üretecek güce ve potansiyele ziyadesiyle sahiptir."

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.