X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Kapalıçarşı'nın metrekaresi 335 bin dolar
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

'nın metrekaresi 335 bin dolar

  • Giriş Tarihi: 18.10.2014
Kapalıçarşı'nın metrekaresi 335 bin dolar
Kapalıçarşı'nın metrekaresi 335 bin dolar

Türkiye'nin en değerli alışveriş merkezi 'da 15 metrekarelik dükkânlar 5 milyon dolara alıcı buluyor. Metrekaresi 335 bin dolara denk gelen Çarşı'da buna rağmen yer bulmak neredeyse imkânsız

Türkiye'nin 550 yıllık tarihiyle en eski, dükkân fiyatlarıyla ise en pahalı alışveriş merkezi , her geçen yıl değerini katlıyor. Çarşı'da 15 metrekarelik dükkânlar 5 milyon dolardan alıcı bulurken, kiralar da yıllık 200 bin dolardan başlıyor. 3 bin 600 dükkânı olan bu dev AVM'de yer bulmak ise neredeyse imkânsız.

EN POPÜLER CADDE BURADA

Kapalıçarşı'nın en popüler caddesi olan Kalpakçılar'daki dükkânların fiyatı Bağdat ve İstiklal Caddesi'nin çok üzerinde. Bağdat Caddesi'nde yıllık 60-70 bin dolara mağaza kiralamak mümkünken, Kalpakçılar'da bunun 3 katını gözden çıkarmak gerekiyor. Kalpakçılar'da metrekare satış fiyatı 335 bin dolara kadar çıkıyor. Elbette Kapalıçarşı'daki kiraların bu kadar yüksek olmasının altında altın fiyatları var. Çünkü burada kiralar kilolarca altınla ödeniyor.

BİJÜTERİ VE GIDAYA HÜCUM

Kuyum ve halı mağazalarının ağırlıkta olduğu Kapalıçarşı'da son yıllarda bijüteri ve cafe'lerin sayısında da artış görülüyor. Markalaşmaya çalışan lokum üreticileri de burayı vitrin olarak kullanıyor. Kapalıçarşı'nın ekonomik konjonktürden asla etkilenmediğini belirten Çarşı esnafı, "Hiç iş olmasa bile biz esnaf olarak birbirimizle ticaret yaparız. Altın alır satar, döviz alıp bozdurur bir şekilde para kazanırız" diyor.

MARKALAR YAPAMADI
Kapalıçarşı'da özellikle Kalpakçılar'da son yıllarda Vakko'dan MAC'e birçok ünlü marka mağaza kiralayıp ardından buraları boşalttı. Stefanel, Silk&Cashmere gibi markaların da Çarşı'dan ayrıldığını belirten yetkililer, bunların yerine aksesuvar ve lokumcuların dükkân açtığını söyledi. Kalpakçılar'daki yüksek kiraları karşılamanın hazır giyim ve tekstil gibi ürünlerle zor olacağını belirten yetkililer, "Markalar burada umduğunu bulamadı. Burası bir vitrin. Ancak her şirketin zararı belli bir dönem karşılama gücü olur" yorumunu yaptı.