Bankacılık devi HSBC'nin Türkiye'deki 2.7 milyon müşterisinin kart bilgileri çalındı. Banka, konuyla ilgili olarak tüm resmi kurumlara ve savcılığa başvuruda bulundu. HSBC'den yapılan açıklamada "Müşterilerimiz açısından bu olaydan kaynaklanan herhangi bir finansal risk bulunmamaktadır. Müşterilerimiz, bankacılık işlemlerine güvenli bir şekilde devam edebilirler" denildi. Rutin yapılan iç kontroller sırasında kredi ve banka kartları sistemlerine yönelik bir siber saldırı tespit eden HSBC yetkilileri, inceleme sonrasında yaklaşık 2.7 milyon müşterinin ismi, sahip olduğu kart, bağlı bulunduğu hesap numarası ve son kullanma tarihiyle ilgili bilgilere ulaşıldığını ortaya çıkardı. Bankadan gelen açıklamada, "Müşterilerimize ait başka herhangi bir finansal veya kişisel bilgiye ulaşıldığına dair bir bulgu yoktur. Tüm işlemler için kontrol ve izleme düzeyleri artırılmış, ilave güvenlik önlemleri uygulamaya alınmıştır" ifadesine yer verildi.
'ZARARI TAZMİN EDERİZ'
HSBC, kartların endişe duyulmadan kullanılabileceği, telefon bankacılığı dahil her türlü kanalda güvenli işlem sürecinin sürdüğünü açıkladı. Şu ana herhangi bir dolandırıcılık ve şüpheli işlem tespit edilmediğini kaydeden banka, böyle bir durumun mümkün olmadığını, olsa bile ortaya çıkacak zararı tanzim edeceklerini belirtti. HSBC, "Gizlilik ve güvenlik en büyük önceliğimizdir. Müşterilerimiz bilgilendirilmiş ve özür dilenmiştir" ifadesini kullandı.