Türkiye'nin hazır giyimde önemli oyuncularından biri olan Koton, hem iç pazar hem de yurtdışında atağa kalktı. Bu yılı yüzde 45'lik büyüme ve 1 milyar 650 milyon TL'lik ciroyla kapatmaya hazırlanan şirket, 30'uncu yıldönümü olan 2018 için de iddialı hedefler koydu. Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, 2018'de 380 yurtdışı, 400 yurtiçi olmak üzere 780 mağazaya ulaşıp, 6 milyar liralık da ciro yapmayı hedeflediklerini söyledi. Halen 260 yurtiçi, 132 de yurtdışı mağazaları olduğunu belirten Yılmaz, "Rusya'daki kriz ve Ortadoğu'daki olumsuzluklara rağmen yurtiçi ve yurtdışında önemli bir büyüme elde ettik" dedi. Önümüzdeki yıl yine yüzde 45 büyüyerek 2 milyar 300 milyon TL'lik ciroya ulaşacaklarını açıklayan Yılmaz, şöyle konuştu: "2015'te mağaza yatırımlarımıza devam edeceğiz. 67 mağaza açacağız. Her bir mağaza 1.5 milyon dolarlık yatırım demek. Ayrıca 44 bin metrekare ile Türkiye'nin en büyük depo yatırımlarından birini de yapacağız. Buraya da 15 milyon dolar harcayacağız."
20 BİN İST İHDAM
Koton'un satışlarında yurtdışı payının bu yıl yüzde 25'e çıktığını ve 220 milyon TL'ye ulaştığını belirten Yılmaz, 2018'de ise oranın yüzde 45'e yükseleceğini vurguladı. Yılmaz, "Türkiye tekstil ihracatının 20 milyar dolar olduğu düşünüldüğünde Koton olarak bunun yüzde 3'lük kısmını gerçekleştireceğiz" diye konuştu. Şirket, 2014'ü 6 bin istihdamla kapatırken 2015'te rakamı 8 bine, 2018'de ise 20 bine çıkaracak. Rusya pazarıyla ilgili de bilgi veren Yılmaz, "Bizim için kritik bir pazar ve 10 sene içinde Türkiye kadar hatta daha büyük olabiliriz orada. Bu yıl Rusya'da 10 mağaza açacağız" dedi.
BATI AVRUPA HEDEF BÖLGE
Yılmaz Yılmaz, yeni rotalarının petrole bağımlı pazarlarda yaşanan sıkıntılar nedeniyle Orta ve Batı Avrupa olacağını söyledi. 2016'da Almanya, İngiltere ve Fransa'ya gireceklerini belirten Yılmaz, "Önümüzdeki yıl Fas ve Hırvatistan'da mağaza açacağız. Bu yıl Romanya, Sırbistan gibi birçok ülkede yeni mağazaları devreye aldık. Artık yurtdışında dünya devleriyle rekabet ediyoruz" diye konuştu.