X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Emlakçıyı aradan çıkaran yandı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Emlakçıyı aradan çıkaran yandı

  • Giriş Tarihi: 14.1.2015 08:52 Güncelleme Tarihi: 14.1.2015 08:54
Emlakçıyı aradan çıkaran yandı

Yargıtay, satın almayı düşündüğü evi emlakçı aracılığıyla gezen ve daha sonra ev sahibiyle doğrudan görüşerek satın alan müşteriyi mahkûm etti.

Habertürk'ten Yasemin Güneri'nin haberine göre Üsküdar'da emlakçılık yapan Süleyman D., gazeteye ve internete ilan verdiği evi satın almak amacıyla kendisini ziyarete gelen Mehmet K.'ya evi gösterdi. Mehmet K., evi beğendiğini söyleyerek emlakçının ofisine gitti ve takip belgesini imzaladı.

Mehmet K., daha sonra komisyoncu ücretini ödememek için doğrudan ev sahibiyle iletişime geçerek evi satın aldı. Emlakçı Süleyman D., sözleşmeye aykırı davranıldığını belirterek icra takibi başlattı. Mehmet K., itiraz etti. Süleyman D. de itirazın reddi ve yüzde 40'tan az olmamak üzere icra inkâr davası açtı.

SÖZLEŞME İMZALAMIŞ

Mahkeme davayı reddetti. Bunun üzerine emlakçı davayı temyiz etti. Yargıtay, emlakçıları sevindirecek bir karara imza attı. Yargıtay, taraflar arasında imzalanan "Emlak komisyoncusuyla müşteri arasında ön akit" başlıklı sözleşmede, "Komisyoncu tarafından gösterilen veya sözle tarif edilerek beyan edilen taşınmazların herhangi birini satın aldığım veya kiraladığım takdirde Emlakçılar Odası'ndan düzenlenen tarife gereği ödemem gereken tarife ücretini ödeyeceğimi kabul ve taahhüt ederim" ibaresinin yazılı olduğuna atıfta bulundu. Yargıtay, Mehmet K.'nın kendisine gösterilen evi sözleşmeye aykırı bir şekilde satın aldığını ve söz konusu komisyon ücretini almaya hak kazanan Süleyman P.'ye ödeme yapması gerektiğine karar verdi.

kalan karakter 1000

Meltem Emlak Meltem Emlak

Çok şükür doğru karar veren bi hakim olmuş.Her davam en az 3/5 yıl sürüyor.Yargıtaydan defalarca bozuluyor hala daha uğraştığım davalarım vardır .İnşallah emsal teşkil eder.

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır0
cevapla 17.01.2015 15:53
ibrahimçakır emlak ibrahimçakır emlak

aynen allaha çok şükür bizlerinde haklarını savunan biri çıktı sonunda

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 30.11.2015 09:41
HACİMUSTAFAOĞLU EMLAK HACİMUSTAFAOĞLU EMLAK

YALOVA ÇİNARCİKTA DA AYNİ BENZER DURUMLAR OLUYOR ÇİNARCİKTA OLAN RESMİ EMLAKÇİLARDAN FAZLA AYAKÇİLAR VAR AYAKÇİLAR AZDA OLSA BOLGEYI TANİYOR RESMİ EMLAKÇİLAR AFİŞİ ASİNCA GORUYORLAR AYAKÇİLAR HEMEN DEVREYE GIRIP SAHİBİNE ULAŞİYOR YANLİZ BURDA BİZİN BAZİ EMLAKÇİLARDA AYAKÇİLARDAN YARARLANMAK İÇİN ÜÇKURUŞA MAHKUM OLUYOR ASLİNDA EMLAKÇİLAR ONLARA TAVİZ VERMESE DAHA GUZEL OLACAK HERKES KENDİ İŞİNİ YAPACAK HAK YERİNİ BULACAK BURDA BİR KAÇ KİŞİNİN CANİYANSİN KOMİSYONCUYU DEVRE DİŞİ BİRAKANLARDAN KAT KAT KOMİSYON ALİNSIN BAK BİRDAHA YAPARMİ HERKESE SAYGİLAR





Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır0
cevapla 16.01.2015 10:57
 cenk cenk

300.000 - 400.000 TL LİK EVE.. EMLAKÇIYA 2000. TL HERKEZ VERİR. AMA NERDE O KİRALAMADA O PARAYI ALIYORSUNUZ Kİ SATARKEN Mİ AYNI PARAYI ALACAKSINIZ. BİRDE EMLAKÇILARIN ÇOĞUNLUĞU HEPSİ DEMİYORUM . YALANCI AVUKAT GİBİLER AYNEN

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır5
cevapla 16.01.2015 08:40
hakan caliskan hakan caliskan

emlakçıların vergi beyanlarının incelenmesini de yargıtaydan talep etselerdi keşke ... bakalım ne kadar vergi vermiş devlete şahsı muhterem ..

Aynı Görüşte misiniz?
evet20
hayır19
cevapla 14.01.2015 10:20
Veli AKSAKAL Veli AKSAKAL

300.000 - 400.000 TL LİK EV ALMAYI BİLİYORSUNUZ... EMLAKÇIYA 2000. TL VERMEK ZOR GELİYOR DİMİ... PARA VERMEK İSTEMİYORSANIZ GELMEYİN EMLAKÇIYA ARKADAŞ.. GİDİN KENDİNİZ BULUN.. BAŞKASININ EMEĞİYLE OYNAMAYIN... YARGITAY GEREKEN CEVABI VERMİŞ...

Aynı Görüşte misiniz?
evet32
hayır4
cevapla 14.01.2015 10:50
hakan kaya hakan kaya

emlakçı 1500 lira kirası olan daireye 1500 lira komisyon istiyo yaptığı hiç bi iş yok, önce kazanılan bu fahiş fiyatlara bi el koyun bence

Aynı Görüşte misiniz?
evet28
hayır33
cevapla 14.01.2015 10:11
ali ali

kdv müşteriye aittir

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 03.08.2015 14:01
saadettin saadettin

kendi açından haklısın ama emlakçı o daireyi sadece sana göstermiyor belki sen 10.cu müşterisin,seni arabasıyla götürüp gezdiriyor dil döküyor sorumluluk alıyor senin babanın uşağımı senmi dükkan kirasını giderini ödüyorsun ailen bile hizmet ederken karşılığını alıyor arkadaş çok görme

Aynı Görüşte misiniz?
evet16
hayır4
cevapla 17.01.2015 11:25
umut ceylan umut ceylan

walla hakan bey sizden az almışlar gene 1500 tl kiranın yıllak tutarın %12 2060tl yapar sizden 1500 alıp 500 tl de indirim yapmışlar bana denk gelseydınız 60 tl ındırım yapar 2000 tl alırdım işinize gelirse gelmezse baska daire bakın derdım...)))))

Aynı Görüşte misiniz?
evet16
hayır5
cevapla 16.01.2015 16:18
umut ceylan umut ceylan

walla bunu en fakirinden en zenginine hepsi yapıyor bu yuzden turklerle calısan emlakcıların mutlaka yer gösterme tutanagı imzalatması lazım araplar için bu sıkıntı yok yol bılmez yordam bılmez en guzel tıcaret yabancılarlan yapılıyor türkler herseyın 3 kagıdına kacıyor....

Aynı Görüşte misiniz?
evet12
hayır0
cevapla 16.01.2015 16:05
Demir emlak Demir emlak

Kim birisi bi kişinin rızkına el sörüyor arkasından iş çeviriyorsa öbür dünyada kul hakkı yemekten cehennemde yansın kiiiiii,,,,,, kim haksız bir kuruş alıyorsada haram zıkkım ola emlakçıya iş yapmak istemenlerinde yoluu açık ola

Aynı Görüşte misiniz?
evet7
hayır0
cevapla 15.01.2015 22:20
murat akbulut murat akbulut

1. emlakçı ne yapmış ki derken daha öncesini atlamayalım. biz bir dairenin tam 120 kişiye gösterildiğini yaşadık. emek, zaman ve para. sadece tutana harcanmıyor.
2. kimse kimseyi emlakçıya zorla içeri sokmuyor. işini düzgün dürüst yapanların hakkını yemeğe kimsenin hakkı olamaz.
3. sahibinden satın alan ve kiralayanlar daha yüksek bedel ödüyor
4. emlakçı aslında mülk sahibine de hizmet veriyor bu nedenle aslında ve özellikle kiralıklarda da mülk sahibi hizmet bedelinin bir kısmına katlanmalı. tabi emlakçılar arasındaki rekabet buna engel oluyor.
5. çok kolay bir kazanç sayanlar ve yorum yazanlar için; bu işi yapmamalarına bir engel yok. buyursunlar bir zahmet...

Aynı Görüşte misiniz?
evet20
hayır0
cevapla 15.01.2015 22:10
hakan kaya hakan kaya

1500 kirası olan bi daireden 1500 lira alacak kadar ne iş yapıyosunuz açıklayın neden fiş fatura vermiyosunuz millete açıklayın

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır21
cevapla 14.01.2015 14:16
mk mk

o zaman sahibinden daire bakacaksın emlakçı zorla daire göstermiyo dimi

Aynı Görüşte misiniz?
evet38
hayır4
cevapla 14.01.2015 11:20
izmit izmit

EMLAKCILAR BU İŞ İÇİN VAKİT VE EMEK HARCAYAN İNSANLAR.. BEĞENMİYORSANIZ ALMAZSINIZ AMA EMLAKÇININ KAZANCI İLE OYNAMAYA KİMSENİN HAKKI YOK..MÜŞTERİNİN BURADA YAPTIĞI RESMEN DOLANDIRICILIK..

Aynı Görüşte misiniz?
evet37
hayır7
cevapla 14.01.2015 11:18
Emlakçı Emlakçı

tabi çok haklısınız ; emlakçıya evler , işyerleri , arsalar v.s. gökten geliyor zaten ne iş yapıyorlar ki ...

Aynı Görüşte misiniz?
evet41
hayır9
cevapla 14.01.2015 10:38
ÖMER ÖMER

EMLAKÇININ ALDIĞI PARAYI YÜKSEK BULUYORSANIZ KENDİNİZ EV ARAYIN O ZAMAN EMLAKÇILARIN PORTFÖYÜYLE İLGİLENMEYİN BU KADAR BASİT.

Aynı Görüşte misiniz?
evet52
hayır7
cevapla 14.01.2015 10:30