X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER İlk yerli sermayeli elektrikli araç üretimine talip oldu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

İlk yerli sermayeli üretimine talip oldu

  • Giriş Tarihi: 4.2.2015 13:48
İlk yerli sermayeli elektrikli araç üretimine talip oldu
İlk yerli sermayeli elektrikli araç üretimine talip oldu

Şahsuvaroğlu Otomotiv, Türkiye'nin 2023 hedefleri arasında yer alan ilk yerli sermayeli üretimi için kolları sıvadı.

"ELEKTRİKLİ ARAÇ MİLLİ MESELEMİZ"

Faaliyet alanlarını ve Türkiye pazarına sunduğu hizmeti konuşmak için firmanın kapısını çaldık. Editörümüz Sabiha Eliaçık sordu, Yunus Şahsuvaroğlu cevapladı..

Şahsuvaroğlu Otomotiv Genel Müdür Yardımcısı Yunus Şahsuvaroğlu, Türkiye'nin 2023 hedefleri arasında yer alan elektrikli otomobili geliştirmek için konsantre olduklarını söylüyor; "Burada da çok reel ve somut adımlar attık. bizim milli meselemiz. Bunun birçok boyutu var.

İLK HEDEF; ELEKTRİKLİ KAMYON

Elektrikli araba üretilebilir. Şuan Türkiye'nin izlediği en doğru yollardan birindeyiz. Normal şase bazlı arabaya elektrikli araba düzeni kurmak arabanın verimi açısından kötü bir şey. Bugün hali hazırda da ben bu arabayı ürettim diyenler ciddi olarak üretmiyorlar. İlk hedefimiz 1 ton elektrikli kamyon üretmek. İkinci hedefimiz B segmentli ufak bir araç üretmek. Üçüncü hedefimiz ise bir kurosovır suv üretmek(compact jeepler).

Yunus Şahsuvaroğlu, ilk aşamada kamyonetin tercih edilmesini ise şu sözlerle açıklıyor: "Segmentler çok önemli. Aracı üretmek basit. Önemli olan aracı satabilmek. Bu araç ilk kimlerin işine yarar. Minik kamyonetler kargo şirketlerinin işine yarar. Şehir içerisinde ufak hacimli ürünlerin nakliyesini yapan firmaların işine yarar."

ŞARJ, MENZİL, FİYAT

Normal bir araca göre elektrikli araçlarda üzerinde durulması gereken üç nokta var. Bunlardan biri şarj sorunu. İkincisi menzil. Bir diğer merak edilen nokta ise fiyat. "Elektrikli araç hızlı sarj edilebilir olmalı. Menzil çok önemli. 100 km giden arabayı İstanbul'da da satsanız şehir içine de verseniz, düşük menzil potansiyel müşteriye hitap etmiyor. Ve de fiyat. Bizim en önemli avantajımız şu: Bugün bu ülkede bu yatırımı yüzde yüz yerli sermayeyle yapıyoruz. Yabancı sermaye yok." diyen Şahsuvaroğlu, bu üç başlık için de gerekli çalışmaların yapıldığını belirtiyor.

Projenin hazırlık aşamasında olduğunu söyleyen Şahsuvaroğlu, Türkiye'nin dünyaya mal olan bir aracını üretmek istediklerini, benzinli elektrikli aracın da alternatifler arasında olduğunu belirtiyor.

İlk yerli sermayeli elektrikli araç üretimine talip olan Şahsuvaroğlu'nun başarı grafiği yüksek. Şirket bugüne kadar Türkiye'nin en büyük 11 markasının bayiliğini yaptı. İlk yol yardım hizmeti, ilk masa başında kredi hizmeti de şirketin müşterilerine sunduğu kolaylıklardan biri. 6 markayla 3 ülkede faaliyetlerine devam eden şirket, 2007 yılından beri de Ssangyong markasının temsilciliğini yapıyor. Türkiye'de toplamda 26 bayiilik ve 41 servis noktası oluşturduklarını söyleyen Şahsuvaroğlu,

"Bu noktaların 13 tanesi bize ait. Bu 13 bayii de TÜİK verilerine göre, Türk otomobillerinin satıldığı illerin yüzde 80'ine denk gelen illerde oldu. Çok kısa sürede 350 milyon dolar sadece kendimiz yatırım yapmış bulunduk. Ssangyong markasını en iyi şekilde temsil ettik. Bizim bütün showroomlarımız hava limanına yakın. Bünyemizde 5 dakikada kredi veriyoruz. Yedek parça da yüzde 20 uygun fiyat olma taahhüdü veriyoruz. Yedek parça bulamazsa arabasını geri alma taahhüdü veriyoruz. Dünyada tek bizim yaptığımız iş şudur ki; bir arabayı satıyoruz. Sattıktan 4 yıl sonrası için geri alacağımız fiyatları tek tek yazıp müşterimize veriyoruz. Verdiğimiz rahatlıkla ve konforla birlikte bizi seviyorlar. Servislerimizde Avrupa standartlarının üzerinde hizmet var" diye de ekliyor.

KADIN MÜŞTERİ SAYISINDA YÜZDE 15'LİK ARTIŞ

Şirketin müşteri profilinde ise dikkat çeken bir detay var; kadın müşteri sayısındaki artış;

"Bizim şu anda Türkiye'de satmış olduğumuz ana 4 kalem ürünümüz var. 1 tanesi ticari olan pikap aracımız. Bu pikapta liderliğimizi sürdürüyoruz. Müşteri profilimizde ön sırayı inşaat sektöründe bulunan insanlar alıyor. Aynı zamanda bayan müşterilerimiz yüzde 15 artmış. Rodius modelimizde yine liderliğimizi sürdürüyoruz. Rekston modelimiz zaten amiral gemimiz. Bulunduğu segmentte başarıyla devam ediyoruz."

2014 yılının hem otomotiv sektörü hem de kendi şirketleri adına harika bir yıl olduğunu belirten Yunus Şahsuvaroğlu, sıfır faizle araç satmanın sonucu olarak sektördeki yüzde 10 daralmadan etkilenmediklerini söylerken, sektör için 2015 yılından umutlu olduğunu da sözlerine ekliyor.

Kaynak:ensonhaber

kalan karakter 1000

camcı camcı

adam milliyetçi damardan girmiş sonra da basbayağı kendi reklamını yapmış.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 04.02.2015 22:43
yücel yücel

inanın her gün bu tür haber duyuyoruz. babayiğit bulundu şeklinde başlıklar atılıyor. ve şu ülkede bu başlıklar o kadar çok atıldı ki, benim bile babayiğit olmama az kaldı. millet bu başlıkları okumaktan sıkıldı artık. bu işte bir iş var sanki. bana öyle geliyor. oyalanıyoruz galiba. aksi taktirde bir şeyi yapmayı bu kadar kafasına takmış bir devlet, kurum, şirket, insan ne derseniz deyin bunu yapmaz mı.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 04.02.2015 22:37
Alp Alp

Lise yıllarında araba yapan bir arkadaşımızı desteklemek için 50 lira vermiştim okulda yapılan bir kampanyaydı, Öğretmen lisesinde olsun bir ruh heyecan vardı.Bütün okul bu aküyle yapılan arabayı merakla incelemişti.Fakat maalesef günümüzde bu kadar para kazanan işadamı var hepsi üretmek değil kolay para kazanma peşinde ülkemize Vecihi Hürkuşlar lazım .

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 04.02.2015 14:45

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.