Son yıllarda bankaların sponsorlukta rekabet ettiği en önemli alanlardan biri spor... ING Bank da banka ismiyle değil Para Mara ürünüyle Türkiye Basketbol Ligi'nin resmi sponsoru oldu. ING Bank Genel Müdür Yardımcısı Barbaros Uygun ile sporun markalar üzerindeki etkisini konuştuk.
Sponsorluk için neden Türkiye Basketbol Ligi'ni tercih ettiniz?
Türkiye, Avrupa'nın en önemli ligi olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Sponsor olmaktan son derece mutluyuz. 3 kesişen noktamız var. En önemlisi hedef kitle... Bizim hedef kitlemiz ağırlıklı olarak 18-35 yaş arası. Bu Türkiye nüfusunun neredeyse yüzde 50'sine denk geliyor. Bu kesimin önemli bir kısmı bankacılık hizmetlerine ulaşamıyor. Buradaki temel hedef gençlere bankacılığı cep telefonlarından, mobil uygulama olarak ulaştırabilmek. Dolayısıyla hedef kitle olarak son derece önemli bir örtüşme noktası.
Neden futbol değil basketbol?
Hedef kitleyle daha fazla örtüştüğünü düşünüyoruz. Para Mara paylaşım ve hız üzerine bir uygulama. Bankacılığı sadece banka ve müşteri arasında bir iletişim olmaktan çıkarıp kişiler arasında bir hizmet haline getirmeyi hedefliyoruz. Basketbol da tam olarak paylaşım ve hız üzerine kurulu bir spor. Dolayısıyla değerleri itibarıyla da birebir örtüşüyor. Para Mara global ING Grubu'nda da inovasyon yatırımı almış önemli bir uygulama. Türkiye'de başlayan uygulama şu anda Avrupa'ya ihraç ediliyor. İki ülke aynı altyapıyla ürünü lanse edecekler. Dolayısıyla bu altyapıyı global bir marka haline getirmeyi planlıyoruz. Bu anlamda basketbol bizim için önemli. Çünkü uluslararası değerimiz. Hem izleyici hem sportif başarı hem de yarattığı ekonomik değeriyle son derece iyi giden bir trendde Türkiye basketbolu yükseliyor.
Basketbol ekonomisinin geldiği noktayı nasıl değerlendiriyorsunuz?
Spor ekonomisi son yıllarda özellikle basketbol alanında oldukça büyüyor. Hem altyapı hem kulüpler seviyesinde. Hem basketbol kökenli profesyonellerin hem de dışarıdan gelen profesyonellerin kurgusu iyi yapılmış bir altyapıyla daha fazla bir ekonomik değer yaratabileceği bir seviyeye doğru gidiyor. Sponsorlarına, izleyici sayılarına, yapılan yatırımlara bakın. Bir ekonomik değer olarak çevresel unsurlarıyla da basketbol Türkiye'de son derece önemli bir noktaya yükseldi. Bunun bir başlangıç olduğunu düşünüyoruz. Onun için de buna uzun vadeli bir sponsorluk olarak baktık. Hem reklam anlamında hem de tüketicimizin yanında sahada çok aktif olacağız. Bu alanda bir katma değer yaratmanın peşinde olacağız. Türk basketbolunun çok daha iyi noktalara gelmesini sağlayacak olan altyapıyı halihazırda verdiğini düşünüyorum. Dolayısıyla önümüzdeki 5-10 yıllık dönemde Türkiye basketbol ligi çok daha önemli bir ekonomik değere ulaşacaktır.
'BASKETBOLUMUZ TÜRKİYE İLE BİRLİKTE BÜYÜYOR'
Fiba Avrupa Yönetim Kurulu Üyesi Harun Erdenay, Türkiye ile birlikte basketbolun da büyüdüğünü belirterek, "TV yayınları, maçların İddaa'ya girmesi, seyirci sayısı, dünyadaki bilinirliği Türk basketbolunu Avrupa'nın tepesine yerleştirdi. Euroleague'de takımlarımız, NBA'da oyuncularımız var. Böyle olunca sponsorlara cazip hale geliyor" diye konuştu. Türkiye'nin Avrupa'da İspanya ile birlikte en yüksek kontratlara sahip olduğunu aktaran Erdenay, "Bu Türkiye'de basketbol marketinin iyi durumda olduğunu göteriyor" dedi. Erdenay konuylu ilgili şunları söyledi: "Birçok takım yatırım yapıyor. Ödemelerini zamanında yapıyor. Hepsinin sponsorları, yayın gelirleri var. Tabii bunlar sportif başarının sonucunda oldu. Ben şu an yabancı oyuncu olsam Türkiye Basketbol Ligi'nde oynamak isterim."