İlaç
firmalarının daha fazla satış için doktorlara verdiği öne sürülen ve zaman zaman da mümessillerin çeşitli platformda dile getirdiği rüşvetin önüne geçmek isteyen uluslararası ilaç firması GlaxoSmithKline, (GSK) sektörde ilk olacak yeni bir iş modeline geçiyor. GSK Türkiye Genel Müdürü Dr. Emin Fadıllıoğlu, sahada çalışan tıbbi mümessillerin üzerindeki satış baskısını kaldırdıklarını, sahadaki çalışana doktor ve müşterilerden aldıkları feedback'lere göre prim vereceklerini söyledi.
SEKTÖRDE İLK
"Bu iş modeli sektörde bir ilk. 1 yıldır üzerinde çalıştığımız ve ciddi bir eğitim yatırımı yaptık. Mümessilimiz doktora ilacı doğru şekilde tanıtıp bilgi verdikten sonra anlaştığımız üçüncü parti doktorları ve iş ortaklarımızı arayıp memnuniyet derecelerini ölçecekler. Bu şekilde çalışanın yanlış yapmasına neden olacak satış baskısı kalkacak" dedi. Uygulamanın ilk etapta çalışanları tedirgin ettiğini, sektördeki firmaları ise şaşırttığını belirten Fadıllıoğlu, "Bu ilaç endüstrisinde bir devrim. Bu yıldan itibaren hiçbir mümessilimizin bireysel satış hedefi yok. Bölgesel satış primi almayacak. Teknik bilgisi, hekime karşı firmayı nasıl temsil ettiğiyle geri bildirimler priminin yüzde 60'ını, Türkiye'nin finansal performansı ise diğer yüzde 40'ı belirleyecek" dedi. Araştırmacı İlaç Firmaları Derneği (AİFD) Başkanı da olan Fadıllıoğlu, yılın ortasından itibaren de tüm AİFD şirketlerinin ne tip sponsorluk yaptıklarını derneğin internet sitemizden yayınlayacaklarını kaydetti.