Ayakkabıda ithalata getirilen ek vergi, hem yerli üreticide kapasiteyi artırdı hem de Türkiye'yi yabancı markaları üretim ağı haline getirdi. 150 bin çiftlik ithalat yapan firmalar, üretim merkezi olarak Türkiye'yi seçmeye başladı. Bazı markalar numune üretimine başlarken, bazıları ise Türkiye'de partner arıyor. 50'ye yakın firma içinde az da olsa üretime başlayanlar arasında Zara, H&M, Adidas, Hummel, Cacharel yer alıyor.
2 MİLYON ÇİFTLİK SÖZLEŞME
İtalya'nın Milano şehrinde, 15 - 18 Şubat tarihleri arasında düzenlenen ayakkabı fuarı MICAM'da açıklamalarda bulunan Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Hüseyin Çetin, Zara'nın, şimdiden Türkiye'de 10 tane firmayla üretime başladığını söyledi. "Zara'nın sahibiyle yaptığımız görüşmede, amaçlarının Avrupa'da yaptırdıkları 5 milyon çift ayakkabıyı Türkiye'de yaptırmak olduğunu öğrendik. Şimdi, 10'a yakın firmayla numune çalışmalarına başladılar. Ufak çaplı, 10-15 binlik üretim yapılmaya başlandı. Hummel, Türk bir firmayla 2 milyon çiftin sözleşmesini yaptı. Bu yıl 1 milyon, gelecek yıl 1 milyon adet üretim yapacak" diyen Çetin, Adidas'ın da numune üretimine başladığını, Türkiye'den ihracatın da böylece önünün açıldığını kaydetti.
KRİZDEN DERİCİLER ETKİLENDİ
İstanbul Deri ve Deri Mamülleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) Başkanı Mustafa Şenocak ise Rusya'daki krizden en çok deri kürk konfeksiyon firmalarının etkilendiğini kaydetti. Şenocak ÖTV ile ilgili de, "Özel tüketim vergili ürünlerde kendi ayağımıza sıkıyoruz. Türkiye'de üretilmesini, satılmasını bir şekilde engelliyoruz" dedi.