Küresel krizin başından bu yana geçen süreçte bankalara yaptıkları usulsüzlükler nedeniyle tam 178 milyar dolar ceza kesilen HSBC, tüm dünyada faaliyet gösterdiği ülkelerde maliyet kısıntısına gidiyor. Yıllık karında yüzde 17'lik düşüşün ardından CEO Stuart Gulliver'in toparlanması için iki yıl süre tanıdığı HSBC Türkiye, evden çalıştırdığı personel sayısını artırmaya gidiyor. Yaklaşık 2 bin çalışanına uzaktan çalışmanın yolunu açan banka bu şekilde ofis ve işgücü maliyetlerinden kısıp verimini yüzde 13 oranında artırmayı hedefliyor.
SEKTÖRDE İLK OLDU
6 binin üzerinde kişiyi istihdam eden HSBC Türkiye, sektöründe uygulamayı tüm departmanlarını kapsayacak şekilde iş süreçlerine dahil eden tek banka olma özelliğini taşıyor. HSBC Türkiye İç Kontrol Kıdemli Yöneticisi Banu Balkan, "Bu sistemle birlikte arkadaşlarımızın iş performansı da arttı. Ayrıca trafiğin önemli bir problem olduğu İstanbul'da haftada bir gün evden çalışmak, trafikte geçen zamanı ve eforu işe yoğunlaştırmak için çok güzel bir fırsat. Bunun yarattığı verimliliği ve motivasyonu gözden kaçırmak mümkün değil" dedi. Ekibin iletişimi ile ilgili sıkıntı yaşanmamasını da hesaba katan banka, tam zamanlı iletişim akışını sağlamak üzere online sistem kurdu. Çalışanlar ve yöneticiler banka sisteminin yanı sıra Whatsup ve Skype gibi anlık ve görüntülü iletişime olanak sağlayan kanalları da kullanabiliyor.
VERİMİ % 13 ARTIRIYOR
HSBC Türkiye Risk Yönetimi Kıdemli Yöneticisi İlyas Ersöz ise, "Şu anda tüm ekibin ofiste olması gereken günler belli. Ekip toplantılarımızı bu günlerde gerçekleştiriyoruz, böylelikle iletişimde bir kopukluk yaşamıyoruz. Ayrıca uzaktan çalışan arkadaşlarımızla online iletişim kurabildiğimiz bir banka sistemimiz var. Bu sayede, ofiste olmasalar bile kolayca birbirimize ulaşabiliyoruz" diye konuştu. Ersöz, evden çalışmanın getirdiği faydalardan birinin üretkenlik artışı olduğunu belirterek, "Geçen yıl Stanford Üniversitesi tarafından yapılan bir çalışmanın sonuçlarına göre evden çalışanların üretkenliği ofise göre yüzde 13 daha fazla" diyor.
2 YIL SÜRE TANINDI
HSBC CEO'su Stuart Gulliver, HSBC'nin vergi öncesi kârında yüzde 17 düşüş açıklanmasının ardından analistlerle katıldığı telekonferansta, "Halen Brezilya, Meksika, ABD ve Türkiye düzelmesi gereken ve şu anda en büyük sorunun görüldüğü noktalar. Buraları kesinlikle düzeltmemiz gerek, yoksa soruna karşı daha aşırı önlemler düşünmek zorunda kalacağız" dedi. Bankanın bu ülkelerdeki faaliyetlerinde etkinliğini kanıtlaması için ne kadar süre verildiği sorusuna Gulliver, "Bence 12 ila 24 aydan söz ediyoruz" dedi. Brezilya'da 21 bin Meksika'da 17 bin ve ABD'de 15 bin çalışanı olan HSBC, Türkiye'yi büyümede öncelikli piyasalardan biri olarak belirlemişti.