X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Mega Proje'nin geçiş ücreti ne kadar olacak?
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Mega Proje'nin geçiş ücreti ne kadar olacak?

  • Giriş Tarihi: 27.2.2015 16:29
Mega Proje'nin geçiş ücreti ne kadar olacak?
Mega Proje'nin geçiş ücreti ne kadar olacak?

Bakan , 'a yapılacak 3. tüp geçitte geçiş ücreti ne kadar olacağını canlı yayında açıkladı.

'a yapılması planlanan üçüncü 3. tüp geçit projesinin detaylarını NTV'ye anlatan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı , " Bu proje 100 yıl konuşulacak" dedi. Elvan, günde 2 milyondan fazla yolcunun seyahat edeceği tünel için alınacak ücret konusunda da bilgi verdi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, NTV canlı yayınında soruları yanıtladı.

Üçüncü tüp geçit projesini anlatan Bakan Lütfi Elvan'a yöneltilen sorular ve verdiği yanıtlar şöyle;

Bu projemiz dünyada bir ilk. Dünyada iki katlı tüneller var tek katlı var ama ilk defa üç katlı bir tünel inşa edeceğiz denizin altından. Bunun orta katından metro sistemimiz geçecek, diğer katlardan otomobiller geçecek. 10 aydan beri tüm ekibimiz çok yoğun çalıştı. Dünyaya örnek olabilecek, belki 100 yıl konuşulacak bir proje.

Bir ilk, beraberinden bazı risklerde taşımıyor mu?

Bununla ilgili tüm çalışmalarımızı yaptık. Bu konuyla ilgili bir sıkıntı, bir risk görmüyoruz. Ama bu oluşturacağız mega proje, bir anlamda 100 yıl boyunca İstanbul'daki ulaşım sisteminin ana omurgasını oluşturacak. Biz İstanbul'un trafik analizini yaptık. Yolcu ile ilgili simülasyonlarımızı yaptık, projeler oluşturduk. Boğaziçi Köprüsü aksından Avrupa Yakası'na doğru olan güzergahta ilave bir metro ihtiyacı ortaya çıktı. FSM güzergahında da bir karayolu taşımacılığı gereği ortaya çıktı. Avrasya Tüneli ve 3. köprü tamamlandığını da göz önüne alınarak yapıldı bu çalışmalar. Metro hattımız ile karayolu hattımızı birleştirdik ve 3 katlı bir tünel oluşturduk.

Söğütlüçeşme'den çıkacak metro hattımız Küçüksu'ya kadar gelecek. İki katlı tünelimiz Çamlık'tan çıkacak ve Küçüksu'da metro ile birleşecek. Gayrettepe'de metro hattımız güneye doğru kayacak. Metro hattımız 31 kilometre. Karayolumuz da 16.5 kilometre olacak aşağı yukarı. Bu model İstanbul'u çok rahatlatacak. Bu metro hattı İstanbul'da şu anda çalışan tüm raylı sistemleri kesen bir hat. Raylı sisteme nereden binerseniz binin, istediğiniz yere ulaşabileceksiniz. Tabii ki 20-30 yıl sonra ilave bir hat gereksinimi olursa bağlantılar yine bu ana omurgaya olacak. Karayolu tünelimiz hem FSM ile hem Boğaziçi Köprüsü'yle hem TEM hem Kuzey Marmara otoyoluna bağlantısı var.

Şu anda fizibilite çalışmaları tamamlanır tamamlanmaz -niyetimiz seçimden önce bunun ihalesine çıkmayı arzu ediyoruz- ihaleye çıkacağız. Avrasya'yı mesela tamamen yerli bir firmamız yapıyor. Bu projemiz tamamen kendimize ait bir ürün. Bu proje İstanbul'u her açıdan rahatlatacak. Vatandaşlarımız bir zaman planlaması yapabilecek. İstanbul'da bir yere ulaşmak için belki yarım saat öncesinden çıkıyoruz ne olur ne olmaz diye.

GÜNDE 2 MİLYON KİŞİ

Bu 31 kilometrelik metro hattımız günde 1.5 milyon yolcu taşıyacak. Karayolumuz da günde 200 bin aracın geçişine imkan verecek. 2 milyon vatandaşımıza bir günde hizmet verebilecek olan bir sistem. Mevcut olan 9 adet raylı sistem var İstanbul'da.

GEÇİŞ ÜCRETİ

Geçiş ücretlerine yönelik çalışmalarımız devam ediyor. Avrasya tünelinde 4 dolar, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde 3 dolar civarında. Bunların altında olacağını düşünüyorum. 5 yıl içinde bitirmeyi planlıyoruz. 2019 seçimlerine yetiştirmek için çaba sarf edeceğiz.

Deprem riski nedir?

Depreme karşı son derece duyarlı bir sistem olacak, Avrasya Tüneli gibi. Yine ilave olarak belli aralıklarla araçların bir arıza durumunda güvenli şekilde park edebilecekleri alanlar olacak. Her 240 metrede katlar arası geçişi sağlayan alanlarımız olacak. Dünyaya örnek olacak bir proje. Biz bunu gerçekleştirildikten sonra dünyada da birçok yerde bu tür tüneller yapılmaya başlanacak.

ÇEVRECİ PROJE

Çevreci bir proje. İstanbul'un silüetini bozmayacak görüntü kirliliği olmayacak. Özellikle vatandaşlarımızın kendi araçlarını kullanmama gibi eğilimleri olacak.

İSTANBUL'U RAHATLATACAK

Vatandaşlarımızın rahat konforlu seyahat etmesine imkan verecek bir altyapı. Avrasya ve 3. köprü bir rahatlama sağlayacak ama bu projeden sonra büyük bir rahatlama olacaktır. Bugün İstanbul'daki günlük hareketlilik 11 milyon 300 bin. Böyle bir ortamda bu metro sistemi ve tünelimiz İstanbul'un trafiğine çok önemli bir rahatlama sağlayacak.

Çevre dostu kavramında 3. köprüye itirazlar akla geldi hemen. Çevreciler o zaman çevre hassasiyeti düşünülmedi mi diye akla gelebilir.

Bunlar zorunlu olan şeyler... Kuzey Marmara otoyolunu sadece etrafını dolaşan bir otoyol diye düşünmeyin. Mevcut iki otoyolda kapasitesinin üstünde giriş söz konusu. Biz Sakarya Akyazı'dan Kocaeli üzerinden 3. köprüye kadar olan kısmı otoyol ihalesine çıktık. Köprüyü bir bütün olarak düşünmemiz gerekiyor. Evet yeni bir otoyol gerekliydi ve bu yıl sonunda bu projeyi bitirmeyi hedefliyoruz. Kuzey Marmara otoyolumuz Paşaköy'den itibaren Sakarya Akyazı'ya kadar uzanan bir otoyol olacak, diğer taraftan da Tekirdağ'a kadar uzanan bir otoyol olacak. Son derece gerekli ve zaruriydi bu otoyol bizim için.

Kanal İstanbul'da son durum nedir?

Üç ekip oluşturduk, bu ekiplerimiz çalışmalarını devam ettiriyor. Kanal İstanbul'a yönelik önümüzdeki günlerde rahatlatıcı haberleri vereceğimizi düşünüyorum.

FUAT AVNİ HESABI

Yasadışı dinlemelerle ilgili bu Fuat Avni meselesi neden bir türlü bulunamıyor?

Sosyal medyada bizim kimin tarafından twet atıldığını tespit edebilmemiz mümkün değil. Teknolojik açıdan böyle ve bizim mevcut altyapımız itibariyle bunları yapmamız mümkün değil. Mahkeme kararı çıktıktan sonra o kişinin IP numarası artık mahkemelerce istendiği taktirde sosyal medya şirketi vermek zorunda. Vermediği taktirde ağır para cezaları getiriyoruz. Bundan sonraki süreçte bir mahkeme kararı alınması halinde mahkeme IP numarasını isteyecektir ve bu bilgiler mahkemeye ulaşır ulaşmaz o şahısla ilgili işlemler yapılır. Şu anda sosyal medya şirketinin bizlere o hesabın kime ait olduğunu bize vermiyorlar. Ama bir mahkeme kararı olması halinde bu şahsın kim olduğunu vermek zorunda kalacak vermediği taktirde ağır para cezaları olacak. TİB Başkanlığımızın böyle bir görevi yok. Kendisine bir mahkeme kararı gelirse o kişinin dinlenmesine izin veren bir kurum. Dolayısıyla bu tweet kimin tarafından yazılmıştır gibi bir sorumluluğu yok.

SİBER GÜVENLİK

Siber güvenlik konusunda devlet kurumları ne kadar güvenli?

Bugün ve gelecekte ülkelerin en büyük sıkıntı yaşayacağı alanlardan birisi siber saldırılar. Dolayısıyla biz bu konuya çok önem veriyoruz. Kamu kurum ve kuruluşlarımıza günde yüzlerce siber saldırı oluyor. Elbette her kurum her bakanlık kendi önlemlerini alıyor ama yüzde yüz kesin çözüm üreten bir önlem dünyanın hiçbir yerinde yoktur. Ama her kurum kendi güvenlik sistemini oluşturmak durumunda. Biz üç farklı güvenlik duvarı oluşturduk. Siber güvenlik günümüzün en önemli meselelerinden birisi. İletişimle ilgili olarak sosyal medya alanında internet alanında uluslararası organizasyonlar vasıtasıyla veya kendi aralarında ortak bir noktaya ulaşmazlarsa ileride ülkeler zor durumda kalır diye düşünüyorum. İnternetin de evrensel bir beyannamesi olmalı. Ülkeler bu beyannamenin altında imzalarını koymalılar.

4G İHALESİ

4G ile ilgili ihale sürecini başlattık. Çarşamba günü çok kapsamlı bir açıklama yapacağım.

NTV

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.