Avrupa pazarındaki durgunluk ve Rusya'daki ekonomik kriz nedeniyle rotayı Afrika'ya çeviren Türk hazır giyim ihracatçısının son gözdesi Cezayir oldu. Libya'daki sıkıntılar nedeniyle Afrika'ya Cezayir üzerinden ihracat yapmaya başlayan firmalar, ülkeyi lojistik üs olarak konumlandırdı. İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, Türkiye'nin Libya'ya 2 milyar doların üzerinde bir ihracatı olduğunu ancak ülkedeki siyasi karışıklık nedeniyle rotanın Cezayir'e çevrildiğini söyledi.
ORTA SEGMENT FIRSATI
Ülkenin Afrika'ya açılan bir üs olduğunun altını çizen Tanrıverdi, Afrika'nın giyimde orta segmentini yaratmaya başladığını belirtti. Tanrıverdi, "Ancak son dönemde ihracatımızın en çok arttığı ülke İran. Orada Türk ürünlerine karşı müthiş bir ilgi var. Türk mallarını Avrupalı olarak konumlandırıyorlar" diye konuştu. Osmanbey Tekstilci İşadamları Derneği (OTİAD) Başkanı İlker Karataş ise, Kuzey Afrika ülkelerinde iki önemli pazarın ön plana çıktığını söyledi. Bunların Cezayir ve Fas olduğunu belirten Karataş, "Özellikle Cezayir, sektörün en çok ihracat yaptığı ilk yirmi ülke arasında. Nijerya, Nijer, Sudan, Etiyopya gibi ülkelere ihracat Cezayir üzerinden yapılıyor" diye konuştu. Karataş, son dönemde alternatif ülkeler belirlediklerini de söyleyerek, "Örneğin şu anda Güney Kore'deyiz. Buradaki üreticileri Türkiye'de yatırım yapmaya ikna etmeye çalışıyoruz" dedi.