Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), perakendecilerin Türkiye'nin markalı ihracat atağına katkı yapacağını duyurdu. BMD Başkanı Sami Kariyo, geçen yıl markalı ihracatta 3.2 milyar doların yakalandığını belirterek, "Bugün 84 BMD markasının 90 ülkede 2 bin 951 satış noktası bulunuyor. Gelecek 10 yılda Türk markalarının büyük yürüyüşüne tanıklık edeceğiz" dedi. Marka ekonomisi ve Türkiye'nin markalı ekonomiye dönüşümü stratejisinin vazgeçilmez olduğuna işaret eden Kariyo, "2015 sonunda BMD üyesi markaların yurtdışı satış noktası sayısının 3 bin 750'ye ulaşacağını öngörüyoruz" diye konuştu. Sami Kariyo, Türkiye'nin belirgin özelliğini üretim gücünü koruması olarak niteleyerek, "Herkese sesleniyorum, perakende sektörüne gelin, burada fazlasıyla iş var" şeklinde konuştu.