X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Vitra artık küresel oyuncu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Vitra artık küresel oyuncu

  • Giriş Tarihi: 14.3.2015
Vitra artık küresel oyuncu
Vitra artık küresel oyuncu

Eczacıbaşı Yapı Ürünleri ve Vitra markası, 1 milyar euroluk cirosuyla dünyada sektör 8'incisi oldu. Grup, son iki yılda Burgbad, Engers ve Villeroy gibi 3 önemli markayı da bünyesine kattı

Bünyesinde Vitra, Artema, Burgbad, Engers ve Villeroy & Boch gibi dünya markalarını barındıran Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, dünyanın bu alanda sekizinci büyük firması haline geldi. Frankfurt'ta düzenlenen ISH Fuarı'nda soruları yanıtlayan Eczacıbaşı Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı ve CEO Erdal Karamercan ve Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Atalay Gümrah, ciroda 1 milyar euronun yakalandığını belirtti. Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Atalay Gümrah, dünyada banyo ürünleri pazarının 40 milyar euro, karo ürünlerininkinin ise 70 milyar euro büyüklüğe sahip olduğunu belirterek, en büyük firmanın 4 milyar euroluk cirosuyla Japon Lixil Water olduğunu söyledi.

KUR BİZİM İÇİN AVANTAJ
İkinci olarak Japon Toto ve üçüncü sırada ise Alman Kohler'in bulunduğunu dile getiren Gümrah, sektörde son 2 yılda birleşme ve satın almaların sık yaşandığına dikkat çekti. Gümrah ayrıca Eczacıbaşı olarak da son 2 yılda Burgbad, Engers ve Villerol gibi 3 markayı bünyelerine kattıklarını söyledi. Son dönemde döviz kurunda yaşanan gelişmelerin, sanayici nezdinde olumsuz bir hava yaratmış olmasına rağmen kendileri için bir avantaj oluşturduğunu söyleyen Erdal Karamercan "Kurda yaşanan son gelişmeler nedeniyle Rusya'dan ithalat yapan firmalar batma noktasına geldi. Avantaj o ülkede yatırım ve üretim yapan firmaların eline geçti. Bizim üstünlüğümüz o ülkede yatırım yapmamız oldu. Rublenin değer kaybı sebebiyle pazar kaybetmedik. Türkiye'den ihracat yapıyor olsaydık, kur oynaklığı nedeniyle büyük sorun yapardık. Şimdi Rusya'da yeni bir yatırıma gidiyoruz. Mevcut fabrikamızda kapasite artışımız olacak. İyi ki yurtdışında üretim yapmışız. Sadece Rusya değil, döviz kurunda yaşanan gelişmeleri yurtdışında yaptığımız yatırımlarla avantaja çevirdik. Son yıllarda en hızlı büyüyen pazarlarımız Rusya ve Avrupa oldu" diye konuştu.

İLK İHRACATI SAMAN ÜSTÜNDE YAPTIK
ISH'nin Avrupa'nın kendi alanındaki en büyük fuarı olduğunu söyleyen Erdal Karamercan, 2 bin 400 farklı üretici ile 200 bin profesyonelin buluştuğu bir organizasyon olduğunu söyledi. 1985'te ilk olarak 15 metrekarelik bir stand ile fuara katıldıklarını anlatan Karamercan, o döneme ait bir anısını şöyle paylaştı: "Bu fuara ilk katıldığımızda, standımızı kendi ellerimizde yaptık. Çimento ve makaralarla içeri girdik ve insanlar bizi şaşkın gözlerle izlerken, kendi elimizle standımızı inşa ettik... Ben de çalıştım orada... Ardından büyük ilgi gördük. Her müşteri "Siz nereden katılıyorsunuz?" diye sordular ve Türkiye dediğimizde çok şaşırdılar. Almanya'ya ilk ihracatımızı saman üstünde yaptık. Ardından paket kullanmaya başladık. Sonuçta büyük bir başarı hikâyesine imza attık. Bir zamanlar ellerimle inşaat ettiğim stand şimdi dünya devleriyle yarışır büyüklüğe geldi."

RUSYA, HİNDİSTAN VE KÖRFEZ HEDEF PAZAR
Önümüzdeki dönemde büyümeyi hedefledikleri pazarların Rusya, Körfez ülkeleri ve Hindistan olduğunu söyleyen Atalay Gümrah, "75 ülkede satışımız var. Dört ülkede 16 üretim tesisimiz mevcut. Büyüme hedeflediğimiz pazarların başında Rusya geliyor. Ardından Körfez ülkeleri ve Hindistan- Afrika. Rusya'da pazar küçülürken biz büyüyoruz ve bu süreç hızlanacak. Körfez ülkelerinde gelişen inşaat sektörü avantaj barındırıyor. Hindistan'da ise sağlık gereçleri alanında büyüyeceğiz. Hindistan'da temiz su kullanımı yüzde 10 civarında. Hükümetin 2020'ye kadar her Hintli'yi temiz suya kavuşturma gibi bir planı var" şeklinde konuştu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.