Dolar kurundaki artış, dünya saat sektörünün kalbi İsviçre'de yüzlerce yıllık şirketleri felce uğrattı. İşçilik ve hammadde fiyatları kurdan dolayı artan dev saat firmaları, bu maliyeti satış fiyatına yüzde 10'luk zamla yansıttı. Ancak piyasa asıl problemi distribütörlerde yaşıyor. Kurun yükselmesiyle alış fiyatları artan distribütör şirketler de kendi ülkelerinde yüzde 20'lere varan zamma hazırlanıyor. Dolayısıyla pazarın daralması öngörülüyor. Bu endişe saat endüstrisinin buluşma noktası olan ve her yıl Basel'de düzenlenen saat fuarı Baselworld'e damga vurdu. Açılıştan itibaren saat patronlarının odaklandığı tek konu "dolar" oldu. Doların tüm para birimleri karşısında değerlenmesi nedeniyle saat fiyatlarında artış bekleyen dev firmalar, durumdan endişeli. Nitekim markalar ocak-şubat aylarında cirolarda erime olduğunu belirtti.
ZAMMI ÖTELİYORUZ
Pekçok ünlü markanın distribütörlüğünü yapan Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, sektörün daha önce kur kaynaklı böyle bir dönem yaşamadığına vurgu yaptı. Şubatta fiyatlara yüzde 10 zam yaptıklarını, bunun yüzde 20'lere ulaşabileceğini anlatan Kaya, "Bunu yapmamak için mücadele ediyoruz. Alış fiyatları arttı ancak zammı öteliyoruz" dedi. Her şeye rağmen yılı yüzde 20 büyümeyle kapatmayı hedeflediklerini anlatan Kaya, 2015'te 15 yeni mağaza açacaklarını ifade etti.
1.500 MARKALI DEV BULUŞMA
19-26 Mart'ta düzenlenen Baselworld'de, 150 bin profesyonel ve bin 500 marka buluştu. Sektörde trendlerin de belirlendiği bir platform olan fuar, sadece saat değil birçok aksesuvar markasına da ev sahipliği yaptı. Fuar Basel'de oda fiyatlarını 3 kat artırdı.