Saat dünyasının kraliçesi olarak bilinen ve Guess- GC markalarının bağlı olduğu Sequel AG'nin Başkanı Cindy Livingston, dolar kurunun yükselmesiyle saat sektöründe işlerin karıştığını söyledi. Meslek hayatı boyunca hiç bu kadar karamsar olmadığının altını çizen Livingston, eskiden bazı krizlerin bölgesel olduğunu oysa şimdi dünyanın her yerinde karmaşa yaşandığını belirtti. Livingston'la Saat&Saat'in davetlisi olarak katıldığımız İsviçre Baselworld fuarında hem dünya hem de Türkiye pazarıyla ilgili konuştuk...
Türkiye'deki satışlarınızdan memnun musunuz?
Distribütörümüz olan Saat&Saat firmasının hem toptan kanalda, hem de mağazalarında gerçekleştirdiği satışlar oldukça iyi gidiyor. Türk tüketicisi Guess markalı saatleri seviyor. Biz modayı, saate hemen adapte edebilen bir şirketiz. Türkiye'deki genç nüfusun da modaya olan ilgisi çok yüksek. Bu nedenle pazardan oldukça memnunuz.
Türkiye faaliyet gösterdiğiniz pazarlar içinde nasıl bir konuma sahip?
Avrupa'nın en hızlısı, dünyada da top 5'te yer alıyor. Türkiye'deki alım gücünün yükselmesiyle birlikte modaya, saate olan ilgi de artıyor.
Son dönemde sektörünüzü etkileyen en önemli faktör dolar kuru oldu. Dolardaki hareket işlerinize nasıl yansıyor?
Ticaret hayatımdaki en kötü kur hareketiyle karşı karşıyayım. Dünyanın her yeri karışık. Eskiden ekonomik krizler sadece belli bölgelerde olurdu. Şimdi her yer kur mağduru... Çin'de hammadde ve işçilik maliyetleri artıyor. Bundan dolayı saatlere maliyet zammı yaptık. Ancak asıl endişemiz distribütörlerin siparişi azaltmalarında. Çünkü onlar da kendi pazarlarında kur arttığı için saatlere zam yapmak zorunda kalacak. Tüketim düşebilir.
Peki satışlarınız nasıl etkileniyor kurdan?
Avrupalılar dipte. Oysa dolar kurunun arttığı Türkiye, Rusya, Endonezya gibi pazarlarda satışımız artıyor. Ancak Avrupa bu gibi durumlarda hemen frene basıyor. Rusya'da ekonomik kriz var satışlar yukarı gidiyor. Endonezya da öyle. Inanılması güç ancak dünyada dengeler değişiyor.
AKILLI SAATTE MODA DÖNEMİ
Akıllı saatler Guess'in de ürün portföyüne girdi. Guess Connect markasını yaratan şirket, yıl sonunda ürünü piyasaya sunmaya hazırlanıyor. Cindy Livingston'la Baselworld'de Guess Connect markalı ürünleri inceledik. Barcelona ve Las Vegas'ta düzenlenen teknoloji fuarlarında markayı tanıttıklarını belirten Livingston, "Biz kadınların da kullanabileceği modaya uygun bir akıllı saat yarattık. İlginin büyük olacağını düşünüyorum" dedi. Guess Connect saatler, sesli mesaj ve telefon çağrılarını alabiliyor, müzik ve kamera kontrolü sağlayabiliyor. 3-5 gün pil ömrüne sahip olan bu saatler aynı zamanda ajanda olarak da kullanılabiliyor.