Dünyada pek çok ünlü modacının koleksiyonlarında kullandığı Türk kumaşı, bu kez bir Türk modacı aracılığıyla Avrupa'da boy gösterdi. Atıl Kutoğlu, Uludağ Tekstil İhracatçı Birlikleri'nin (UTİB) ısrarı sonucu 'Modern Osmanlı' adlı 2015 sonbahar koleksiyonunun tamamında Bursa kumaşı kullandı. Kutoğlu, Paris'teki Türk Büyükelçiliği'nde düzenlenen ve Avrupa'nın önde gelen moda otoritelerinin yanı sıra sanatçılar, Türk ve Fransız sosyetesi ile iş danyasının katıldığı 300 kişilik defilede Osmanlı rüzgârı estirdi.
İTALYA'DAN ÜÇTE BİR UCUZ
Eskiden kumaş piyasasına Fransız ve İtalyan firmaların yön verdiğini ancak artık Türkiye'nin kumaşından modacısına kadar bir trend belirleyici haline geldiğini dile getiren Atıl Kutoğlu, "Kumaşlarımızın kalitesiyle de dünyada ses getireceğiz. Avrupa Türk tekstiline, modacısına artık daha başka bir gözle bakacak" dedi. Daha önce koleksiyonlarında kullandığı Türk kumaşı oranının yüzde 30'u geçmediğini ancak Bursa'daki üretimi görünce fikrini değiştirdiğini ifade eden Kutoğlu, "Benim yaptığım yüksek hazır giyim, Türk kumaşlarına çok uygun. Üstelik İtalyan kumaşlarının üçte bir fiyatına geliyor. Bu avantajı diğer modacılar da görecek, pek çoğuna ilham kaynağı olacak" dedi.
KUMAŞTAN KÖPRÜ KURULDU
UTİB Başkanı İbrahim Burkay ise, kadın hazır giyiminde ihracatın yüzde 40'ından fazlasını Türkiye'nin kumaş üssü Bursa'nın yaptığını, Paris'in ünlü kumaş fuarı Premiere Vision'a çok güçlü bir şekilde girdiklerini dile getirdi. Burkay, Fransa'ya yapılan 6.5 milyar dolarlık ihracatın 150 milyonunun tekstil olduğunu söyleyen Burkay, "Bu gece modanın başkenti Paris ile Bursa arasında kumaştan bir köprü kuruldu. Türk kumaşını lüks markalara tanıtmayı hedefliyoruz" diye konuştu.
ŞEHRİN İPEĞİNİ MARKALAŞTIRACAK
Tarihi Bursa ipeğini eski görkemli günlerine döndürmek için bir çalışma başlattıklarını dile getiren İbrahim Burkay, dut ağacı ekimine başladıklarını, çiçek açmayan bu ağaçların ipek üretimine ciddi katkı sağladığını söyledi. Bursa ipeğini bugüne taşıyan tasarımlarla ipeği eski gücüne kavuşturacaklarını dile getiren Burkay, "Nasıl ki turistler Japonya'dan kimono almadan ayrılmıyorsa, Bursa'dan da ipek alışverişi yapmadan ülkelerine dönmeyecekler. Hedefimiz bu" diye konuştu.