DÜNYANIN 17. büyük ekonomisi Türkiye'nin 2023 ihracat hedefi 500 milyar dolar. Bu hedefi gerçekleştirmenin yolu ise ekonomiye can suyu olacak yeni girişimcilerden geçiyor. Ekonomi Bakanlığı Dış Ticaret Eğitmeni Ahmet Özken da bu bağlamda girişimcilere, ihracatçı olması yolunda tavsiyelerde bulundu. 8. Uluslararası Lojistik Günleri'nde konuşan Özken, "Tek yapmanız gereken farklı pencereden bakmak. Örneğin Çin'e tavuk bacağı, Amerika'ya ise özel işlemeli tabut, İtalya'ya kapari, Tayland'a siyah gelinlik satın. İşten başınızı kaldıramazsınız. Nereden mi biliyorum? Çünkü bunu yapan var ve boş vakitleri yok. İş yetiştiremiyorlar" diye konuştu. Yeni pazarlara farklı bakış açısıyla ürün satmanın başarıyı getirdiğini söyleyen Ahmet Özken, ihracatçı olarak sektörde kalıcı olmanın farklılık gerektirdiğini belirterek pazarlama stratejisinin bu işin ana unsuru olduğunu ifade etti.
NİŞ ÜRÜNLERLE YENİ PAZARA GİRİN
İhracatçı adayların pazarlama stratejilerine dikkat etmeleri konusunda uyaran Özken, "Uluslararası kültür, örf, âdet, gelenek, görenekleri yok saymayın. Örneğin Japonya'da kartvizit alışverişi bir saygı göstergesi iken Arabistan'da toplantı saatlerinin esnekliği size şaşırtmasın" dedi. Özken "Destek ve teşvikleri kullanın, Ekonomi Bakanlığı, KOSGEB gibi kurumlarının vermiş olduğu; satış öncesi, fuar, satış sonrası destekler sizi bir adım öne çıkartır" şeklinde konuştu. İhracatta riski en fazla olan 'mal mukabili ödeme' yöntemi kullanılıyor diyen Özken, "İhracatçı parayı alamayınca duvara tosluyor. En önemlisi ise niş ürünlerle yeni pazarlara girin. Bu sizin fırsatınız olabilir" dedi.
EĞiTiM ALDI, ÇiN'E SABUN SATTI
Ekonomi Bakanlığı'nın yönlendirmesiyle Hakkari Yüksekova'da 2013 yılında dış ticaret eğitimi alan 30 kişilik grubun, artık Uzak Doğu ve Ortadoğu'ya ihracat yaptığını dikkat çeken Ahmet Özken, "Eğitimin ardından zeytinyağı sabunu satarak yalnızca Çin'e 1 milyon dolar ihracata imza attılar. Siz de hayallerinizi ertelemeyin" şeklinde konuştu.
Kaynak:Akşam