Eczacıların ilaçta azalan kâr marjları nedeniyle ilaca oranla 3 kat kârlı olan dermokozmetik ürünlere raflarında daha fazla yer açması, yerli markaların yüzünü güldürdü. Dev yabancı kozmetik zincirlerinin tekeli yüzünden market rafına giremeyen, eczanelerdeki raf bedellerini ise karşılamayan yerli üreticiler, kendilerine destek veren eczacılar sayesinde markalaştı.
Avrupa sahipleniyor
Deren Kimya'nın kozmetik alanındaki markası Cosmed'in Satış ve Pazarlama Müdürü olan aynı zamanda ailenin ikinci kuşak yöneticisi Deren Öztürk, "Eskiden eczaneler, raflarında promosyon oranları yüksek, uluslararası markalara yer veriyordu. Bize sadece yerli markaların büyümesini isteyen Anadolu'daki eczacılar destek verdi. Zamanla ürünlerimiz kitlelere ulaşıp beğenilince markamız talep edilir hale geldi. Bu nedenle uluslararası dev firmaların da radarına girdik" dedi. Öztürk, Avrupa ülkelerinde dev markaların yer aldığı eczanelerde mutlaka o ülkeye ait yerel markalara yer verildiğini ifade etti. En yüksek satışı Anadolu'da yaptıklarını vurgulayan Öztürk, "Denizli ve Kayseri en başarılı bölgelerimiz. Ürünlerimiz beğenilince oradaki pazarın boşluğundan yararlanıp ciddi bir başarı yakaladık. Dermokozmetik işine ilk defa bizim ürünlerimizle giren eczaneler oldu" diye konuştu. Büyükşehirlerde ise yoğun rekabet yaşandığını vurgulayan Öztürk, şunları anlattı: "Daha önce bazı yerli markalar taahhütlerini yerine getirmemiş. Dolayısıyla eczacılar da rafına koyacağı ürünle ilgili çok daha seçici davranıyor."
Kadınlar sivilce, leke ve
Kırışıklığa tahammülsüz
Şu
anda 750 eczanede Cosmed ürünlerinin satıldığını ifade eden Öztürk, yaptıkları araştırmalarla ilgili de bilgi verdi. İnsanların ciltleriyle ilgili konularda popüler markaların ürünlerini bir kozmetik mağazasından almak yerine dermatologlara yönelip onların önerdiği markaları eczanelerden aldıklarını belirten Öztürk, "Türk halkı en çok leke, kırışıklık, sivilce, tüy ve saçla ilgili ürünleri tercih ediyor" dedi.