E-ticaret, her sektörde olduğu gibi perakende ve özelde teknoloji perakendeciliğinde de mağazacılığı etkiledi. Tüketici en ucuza, en avantajlısına, en hızlısına daha çabuk ulaşmaya başladı. Dolayısıyla e-ticaret, perakendenin de olmazsa olmazı haline geldi. E-ticaret ama nasıl bir e-ticaret? Sadece adı olan, sanal bir e-ticaret, bir web satış mı? Hayır. Sektör dinamikleri gösterdi ki tek başına web satışı yeterli değil.
DENEYİMSİZ OLMAZ
Değişen bunca şeye rağmen tüketicinin mağazaya olan güveni, ürünü görme, dokunma, hissetme isteği değişmedi. Değişeceği de öngörülmüyor. Yani, web satış günden güne büyüyen bir alan ama mağazacılık da yok olmayacak. Bunların kesiştiği yer; omnichannel dediğimiz, "çoklu satış kanalı, tek iş modeli"nin birlikte sürdürüldüğü sistem. İşte Bimeks olarak biz tam olarak burada; mağazanın, online satışın omnichannel ile kesiştiği noktada varız ve çok güçlüyüz. Web satışı Türkiye'de ilk telaffuz edilmeye başlandığında, sektördeki genel kanı; mağazacılığın ve web satışın ayrı ayrı yapılması yönündeydi. Yani bir perakende şirketi mağaza kayıtlarını, lojistiğini, deposunu, satın almasını, satışını ayrı, online'ı ayrı tutacaktı. Bu muazzam bir yük ve işgücü demek. Aynı yıllarda Yönetim Kurulu Başkanımız Murat Akgiray bey ise, "Mağaza ile web satışını aynı iş modelinde birleştiremeyen perakendecilerin geleceği olmayacak" (Murat Akgiray / 2009) diyordu. Bu muhteşem bir öngörüydü. Çünkü verimlik ve optimizasyon, bunu gerektiriyordu. O zamanlar belki pek dikkat çekmemişti bu söz. Herkes, mağaza ile online'in ayrı ayrı takibinin mümkün olmadığını gördü. Bunun hazırlığını yapanlar bir adım öne geçti. Bimeks de bu şirketlerden biri, belki sadece tek. Çünkü biz, yatırımlarımız arasında Ar-Ge'yi hep ön planda tuttuk. En büyük yatırımlarımızı yazılıma yaptık. Kendi ERP yazılımımızı geliştirdik. Kendi yazılım ekibimiz, kendi ihtiyacımız olan şekilde şekillendiriyor.