X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Çok denedik kağıdı öldüremedik!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Çok denedik kağıdı öldüremedik!

  • Giriş Tarihi: 22.4.2015 12:29
Çok denedik kağıdı öldüremedik!
Çok denedik kağıdı öldüremedik!

Modern dünya, 20 yıldır bitkisel hayata girdiğine inandığı kağıdın son nefesini vermesini bekliyor. Ancak ne yazıcıları ne kağıdı öldürmeyi başarabildik. Kütüphaneler kapanmadığı gibi kağıt, yeni hizmetlerdeki yerini gittikçe sağlamlaştırıyor.

Kağıt malzemesi değişse de hâlâ güvenilirlik ve okuma rahatlığı konusunda rakiplerinden üstün. En azından uçaklarda iniş ve kalkışlarda kimse 'lütfen gazetenizi kapatın' diye uyarmıyor. Baskı sistemlerinin büyük değişim geçirerek zamana direnmebi bunda önemli etken. Bankalar, devlet kurumlarında çok gürültülü nokta vuruşlu (Dot Matrix) yazıcılar hem çok bekletiyor hem de kulakları rahatsız ediyordu. Hâlâ tek tük kullanılsa da artık yazıcılar da şekil ve teknoloji değiştirdi. Uzun lafın kısası yazıcılar da kağıtlar da eskisi gibi değil. Çünkü insanlar internette bulduğu bilgiyi kağıt çıktısı alarak okumaya bayılıyor. Daha hızlı, daha renkli çıktılar almak mümkün olsa da birçok firma kağıt kullanımını düşürmeyi hedefliyor.

KİMLİK VE ONAY

Yazıcı markaları da bu hedefe uygun olarak kağıt masraflarını kısmak isteyen şirketlere farklı olanaklar sunuyor. Tablet gibi ekranlar, internet bağlantısıyla cihazların başına oturma zorunluluğunu ortadan kaldırıyor. Artık dökümanların nasıl yönetileceğine yazıcının ekranından karar vermek mümkün. Yazıcıya gönderilecek bir e-posta bile çıktı almak için yeterli oluyor. Kullanıcının hassas güvenlikli kurumlarda şirket kimliğini veya parmak izini okutmasıyla çıktı alınabiliyor. Ancak her şeye rağmen kağıt hâlâ en kolay okunan mecra olarak farkını koruyor.

TEMAS ÖNEMLİ

Peki her şeyi Google'lamak ile çözeceğini sanan kuşak, kütüphaneleri terk ediyor mu? Bunun yanıtı biraz da interneti tehdit olarak algılamakla ilgili. Aslında internet ve sosyal medya kütüphanelerin okurla buluşması için yeni fırsatlar yaratıyor. Dijitalleşme yolunda çok mesafe kaydeden ABD'de pek çok şehir kütüphanesi tam tersi etkinliklerle zenginleşiyor. Yazar ve araştırmacılar okurla daha fazla kütüphanelerde buluşuyor. Etkinlikler sosyal medya üzerinden duyurulsa da fiziki mekân olarak kütüphanelerde toplanılıyor.

3 boyutlu çıktılarla üretim

1985 yılından bugüne baktığımızda yazıcı sözcüğü, 3 boyutlu çıktıların hayatımızı nasıl değiştireceğini anlatmaya yetmiyor. 3 boyutlu yazıcılar 2012'den sonra çılgınca büyümeye başladı. Bunun en önemli sebebi bu yazıcıların yeni uygulama ekosistemiyle yapabileceklerinin neredeyse sınırsız olması. Hammadde ve hız sorunu zaman içerisinde aşıldığında sadece üretimin taşları yerinden oynayabilirdi. İnternetin, üretimi doğrudan değiştirecek bir katkısı yoktu. Ancak 3 boyutlu yazıcılar bu fikri temelden değiştirebilir gibi görünüyor. Öncelikle yedek parçalar konusunda farklı bir mantık işlemeye başladı bile. Yani otomotivden ev aletlerine kadar her cihaz ve aksesuvarın yeniden üretilmesini kolaylaştıracak anlayış hızla yaygınlaşıyor.

Kütüphane candır!

İnsanlar dijital medya konusunda hızlı bir dönüşüm yaşıyor diye kütüphanelerin kapanacağını düşünmek için henüz çok erken. Tam tersine kütüphaneler artık daha gözde. Sadece interneti fırsat olarak görüp kullanmak zorundalar. Kütüphaneler imza günleri, yazar sohbetleri ve tartışma konuları için buluşma yerlerine, etkinlik alanlarına da dönüşüyor. Onlar da sosyal medyayı etkin kullıyor. Her konuda farklı toplulukları etkinliklerine çekmeyi başarıyorlar.

Telefon dostu yazıcı hazır

Telefonlar çıktı diye kağıt albümler çöpe atılmış değil. Sadece kablosuz yönetim olanağına sahip yazıcıların piyasaya çıkmasını bekliyormuşuz. Artık yazıcılara bluetooth üzerinden bağlanarak çıktı almak mümkün. Instagram üzerinden yapılabileceği gibi fotoğraflardan ve dökümanlardan doğrudan çıkış da alınabiliyor. Tüm akıllı telefon ve tabletler artık dijital fotoğraf makinelerinden daha çok kullanılıyor. Artık akıllı telefon markaları aynı zamanda dünyanın en çok satan kamera markalarına da dönüşüyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.