X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER ‘Dünya markalarına karşı ayakta kaldık’
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

‘Dünya markalarına karşı ayakta kaldık’

  • Giriş Tarihi: 22.4.2015 13:39
‘Dünya markalarına karşı ayakta kaldık’
‘Dünya markalarına karşı ayakta kaldık’

İnci Deri’nin Yönetim Kurulu Başkanı Ali Murat Kızıltaş, “Türk markaları olarak 2000’den sonra hem sınırlı kaynaklarla hızlı büyüdük hem de dünya markalarıyla rekabette ayakta kalmayı başardık” dedi

Türkiye'nin en köklü markalarından biri olan İnci Deri, 1980'lerin başında 3'üncü kuşağın yönetime katılmasıyla birlikte yeni bir döneme girdi. 3'üncü kuşak firmayı ulusal pazarda geliştirmeye başlamakla kalmayıp global pazarlara da açtı. 1989'da Kadıköy'de açılan ikinci dükkânla mağazalaşma süreci hızlı bir gelişim gösterdi. AVM'lerin çoğalmasıyla birlikte ise şirket, zincir perakende mağazacılığına geçiş yaptı.

İnci Deri'nin Yönetim Kurulu Başkanı Ali Murat Kızıltaş, şirketin bir başka önemli dönemini ise şöyle şöyle anlattı: "2012'de üretimden çıkarak radikal bir değişiklik yaptık. Markaya yatırım yapmak üzere kararlar aldık. Bu kararlar doğrultusunda oluşturulan yol haritasıyla, çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz. İnci, tüm müşterilerine öncelikle mağazalarından alışveriş yapma deneyimi farklılığını yaşatırken; mağazacılığı sadece ürünlerin satışının yapıldığı bir kanal olarak görmediğini gösterdi."

96 MAĞAZA 625 ÇALIŞAN
Kızıltaş, İK alanında yürütülen çalışmalar ve eğitimlerle ekibin kuruma olan bağlılığının yanı sıra, hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetinin de artırıldığını söyledi. İnci Deri'nin halen Türkiye genelinde 96 mağazası bulunuyor. Şirketin toplam istihdamı ise 625 kişi.

ESNEK ÜRETİM GÜCÜ VAR


Ali Murat Kızıltaş, perakende sektörünün geleceğinin parlak olduğunu söyledi. Esnek üretim, genç nüfus ve artan alım gücünün sektörün güçlü yönleri olduğunu belirten Kızıltaş, "Mesleki eğitim, yetersiz insan kaynağı, cadde mağazacılığının gelişememesi ve işletmelerin özsermaye yetersizliğini ise pazarımızın zayıf yönleri olarak gösterebiliriz" dedi.

Birçok farklı sektörde olduğu gibi markalaşmanın perakende sektöründe de en önemli konulardan biri olduğunu dile getiren Kızıltaş, "Markalaşma konusunda, içinde bulunduğumuz sektörde de hedeflenen seviyelere ulaşmak adına yönlendirici stratejilerin oluşturulması gerekiyor. Haziranda yapılacak genel seçimlerle oluşan yeni gündem nedeniyle ekonomide hissedilen atmosferin, seçimlerden sonra daha stabil bir hale dönüşeceğini tahmin ediyoruz" şeklinde konuştu.


Sektör için kaynak niteliğinde

Ali Murat Kızıltaş, Sabah gazetesiyle ilgili düşüncelerini şöyle özetledi: "Sabah gazetesi, özellikle perakende sektöründe yaşanan yenilikler ve gelişmeleri yakından takip ediyor. Bu haberlerin, sektörün nabzını tutmak ve gündemi daha iyi analiz etmek tarafında iyi bir kaynak oluşturduğunu söyleyebilirim." Türkiye'nin gazetesiTürkiye'nin en iyi gazetesi SABAH


kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.