X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Hazır giyim “endüstri” oldu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Hazır giyim “endüstri” oldu

  • Giriş Tarihi: 22.4.2015 14:21 Güncelleme Tarihi: 22.4.2015 14:21
Hazır giyim “endüstri” oldu
Hazır giyim “endüstri” oldu

Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, hazır giyim ve tekstilin son 20 yılda çok önemli mesafeler kat ettiğini söyledi. Orakçıoğlu, “Sektörde çok şey değişti. Artık endüstri olduk” dedi

Perakende sektörünün son 20 yılındaki gelişimine birçok sivil toplum kuruluşunda görev alarak tanık olan Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, sektörde Damat, Tween ve D'S Damat olarak üretim, tasarım, marka ve mağazacılık boyutlarında faaliyetlerini sürdürdüklerini söyledi. Perakendecilerin 20 yıl öncesiyle bugün karşılaştırıldığında oldukça başarılı noktalarda olduğunun altını çizen Orakçıoğlu, "Sektörde çok şey değişti. Tekstil, hazır giyim sektörü derken bugün bir endüstri olduk. Yeni kavramlar girdi hayatımıza. Önümüzde çok önemli fırsatlar var" dedi. IT'YE BÜYÜK YATIRIM YAPTI Orka Holding olarak IT yatırımlarına büyük önem verdiklerinin altını çizen Orakçıoğlu, bununla birlikte sistem altyapılarını tamamlayarak bir de global ortaklık yaptıklarını açıkladı. Orakçıoğlu şöyle devam etti: "Geçtiğimiz yıllarda bilançolarla kârlılığımızı görebiliyorduk. Şimdi IT sayesinde günlük olarak bile EBİTTA'mızı takip ediyoruz. Dünyadaki şirketlerin rasyoları bize geliyor. 'Bizi satın alın' teklifleri alıyoruz. O çıtaları aşılabilme noktasına geldik." Türk markalarının bugün çevre ülkelerdeki siyasi sıkıntıların etkisinde kaldığını, ancak bunları aşmanın yollarının da bulunabileceğini belirten Orakçıoğlu, "Örneğin Rusya'da sıkıntı varsa oraya özel programlar yapılmalı. Markalarımızın mevcut konumda bunu başarabilecek ekip kabiliyetleri de artık var" diye konuştu.

1 MİLYARLIK CİRO HEDEFİ

Orka Holding, 2020 yılında 1 milyar TL'lik ciroya ulaşmayı planlıyor. Orka, atak yılı olarak tanımladığı 2015'te Avrupa'dan Uzak Doğu'ya, Rusya'dan Ortadoğu'ya dünya genelinde 50 yeni mağaza açarak yüzde 33 büyüme ve 400 milyon liralık ciro hedefliyor. Süleyman Orakçıoğlu, son iki yılı yeniden yapılanmayla geçirdiklerini, bu kapsamda 15 milyonu üretim, 5 milyonu yazılım ve donanım, 5 milyonu da değişim ve dönüşüm süreçleri için olmak üzere toplam 50 milyon liralık yatırım gerçekleştirdiklerini ifade etti.

GLOBAL MARKANIN YOLU

Süleyman Orakçıoğlu, yurtdışında başarılı olabilmek için markaların özgüvenlerini de artırmaları gerektiğini vurguladı. Orakçıoğlu, "Bizden öncekiler akıncılardı, önümüzü açtılar. Sonraki jenerasyon da çok büyük hamleler yapıyor. Bundan sonraki jenerasyon da dünyada önümüzü açacak" şeklinde konuştu. Orka Holding Katar, Yemen, Dubai, Umman gibi Körfez ülkeleri başta olmak üzere Rusya, Almanya, İsviçre, Avusturya, Romanya, İspanya, Polonya, Kazakistan gibi pazarlarda 20 yeni mağaza açmayı planlıyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.