Türkiye'de otobüsçülük sektörü 30 yılda 3 kattan fazla büyüdü. 1985'lerde yılda 75 milyon yolcu taşıyan sektör, bugün turizm-grup taşımacılığı hariç şehirlerarası tarifede ortalama 250 milyon yolcuya hizmet veriyor. Türkiye Otobüsçüler Federasyonu (TOFED) Başkanı Mehmet Erdoğan, "30 yıl önce otoban ve duble yollar yoktu. Seyahat süreleri uzun, yollar bozuk ve kafa kafaya çarpma kazaları çok sık oluyordu. 1985'li yıllarda tek tip otobüsler üretiliyordu. Şimdi ise Türkiye dünyanın otobüs üretim merkezi haline geldi" dedi. 30 yıllık süreçte karayollarında önemli iyileştirilmelerin yapıldığını aktaran Erdoğan, duble yolların yapılmasıyla birlikte kazaların azaldığını, seyahat mesafelerinin kısaldığını ve rahat yolculuk etme imkânlarının sağlandığını ifade etti.
2004'TE SEKTÖR SIÇRADI
2023 hedefleri doğrultusunda çalışması devam eden otoyol, duble yol, köprü ve viyadüklerin sektörün gelişimine de büyük katkı sağladığını aktaran Erdoğan, 2004'te çıkarılan 4925 Sayılı Karayolu Taşıma Kanunu ve Yönetmeliği ile sektörün sıçrama yaptığını öyledi. Erdoğan, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bu sayede Türkiye sadece dünyanın otobüs üretim merkezi değil, otobüs işletmeciliğinde de dünyaya örnek teşkil eden bir ülke konumuna gelmiştir. Öyle ki en konforlu, en lüks, en teknolojik otobüsler ülkemizde üretilmektedir. Otobüs içindeki ikramlar sınırsız, ücretsiz ve açık büfe şeklindedir. Ayrıca her yolcunun koltuğunda sınırsız internet ile TV izleme, radyo ve müzik dinleme dahil sosyal medyayı kullanma imkânı mevcuttur. Diğer taraftan ücretsiz servis araçları ile yolcular evlerinden alınıp evlerine ulaştırılmaktadır."
YENİ ANAYASA ŞART
TOFED Başkanı Erdoğan, 2023 hedefleri doğrultusunda yapımına devam edilen otoyol, duble yol, köprü ve viyadükler tamamlandığında sektörün çok daha ileri noktalara taşınacağını dile getirdi. Türkiye'nin bu doğrultuda istikrarlı bir şekilde yürüdüğünü anlatan Erdoğan, Yeni Türkiye'den beklentilerini ise şöyle anlattı: "Devletin bir kısım görevlerinin STK'lar tarafından yapılmasını teşvik eden, bürokrasiyi azaltan ve bunları güvenceye alan bir anayasa olmalıdır. Otobüsçülük sektörünün meslek örgütü olarak TOFED'in sektörümüzde Yeni Türkiye'nin hedeflerine uygun düzenlemeleri yapabilecek bir kısım yetkilerle donatılmasını bekliyoruz."
SABAH ülke sorunlarına duyarlı Sabah gazetesinin ilk yayımlandığı günden beri sektör tarafından ilgiyle takip edildiğini söyleyen Erdoğan, "Ülkelerin kalkınmasında, huzur ve güvenin sağlanmasında medyanın yeri ve sorumluluğu tartışılamaz. Türk Medyası kısıtlı imkânlarına rağmen bu görevini yapmaya çalışıyor. Sabah gazetesi de Türk medyasının en güzide yayın organlarından biri. Sabah'ın ülkemizin sorunlarına karşı duyarlılığı her türlü takdire şayan" dedi.