Marka yaratma ve mağazalaşma atağıyla deri hazır giyim ürünlerini daha yaygın bir şekilde tüketiciyle buluşturan Derimod'un Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim, 30 yıl önce gerçek anlamda bir perakende sektöründen bahsedilemeyeceğini, kişi başına gelirin 2 bin doların altında olduğu bir ülkede insanların marka için değil, daha çok örtünmek için giyindiğini söyledi.
20 yıl önce AVM'lerin arka arkaya açılmasıyla markaların da büyüdüğünü belirten Zaim, "Eğer AVM'ler olmasaydı, biz bu büyümeyi yakalayamazdık. Çünkü ülkemizde Avrupa'daki gibi uzun ve düzgün cadde ve büyük meydanlar çok az. Şu zamanda bile cadde mağazalarının kiraları inanılmaz yüksek. Örneğin Beyoğlu'nda 100 metrekarelik bir mağazanın kirası 60 bin dolar iken bu rakam en lüks AVM kirasının 3 katı" diye konuştu.
ALIŞVERİŞ FURYASI OLDU
20 yıl önce 10 mağazadan 100 mağazaya çıkmayı hayal bile edemeyeceklerini kaydeden Zaim, bu başarının çok da planlı bir şekilde yakalanmadığına vurgu yaptı. Zaim, büyüme hikâyelerini şöyle özetledi: "Aslında bu bir plana dayanarak olmadı. Tren yola çıkarken biz de bir vagona atladık ve büyüdük. Tabi 2001'den sonra 2008 krizi hariç pek tökezleme yaşamadık. Koalisyon devirlerinden sonra istikrarlı iklim bizi hep arkadan itti. Hepimizin 2001 yılında 5-10 mağazası varken Türkiye'deki alışveriş furyasıyla biz de kendimizi birden 15 yılda 80-100 mağazalık zincire sahip yöneticiler olarak bulduk. Bu arada kervan yolda dizilir misali, markalaşmanın bütün adımlarını yaşadık."
Hikâye Şişli'de başladı
Ümit Zaim Sabah gazetesi ile ilgili şu değerlendirmelerde bulundu: "Sabah gazetesi ile ilişkimiz daha Şişli'deki binasında başladı. Daha ilk yılında reklam müdürüne dedim ki; "Arka tam sayfaya reklamımızı Sabah'ın logosu da dahil ters basar mısınız?". Onlar da kabul ettiler. Bu bir devrimdi. İnanılmaz dikkat çekti. 'Basımı durdurun, arka sayfayı ters basmışsınız' diye arayanlar yüzünden gazetenin santralı kilitlenmişti. Sabah gazetesine 30 yıldır kesintisiz reklam veriyoruz ve A-B1-B2 müşteri geri dönüşlerinden memnunuz. Sabah'ın 2001 ve 2008 krizlerinde perakendeye desteklerini de unutamayız."