Türk deri sektörünün 42 yıllık firması Desa, hem üretim hem de perakendeyi güçlü şekilde yöneten bir şirket. Desa için dönüm noktası ise 30 yıl önce başlayan Samsonite birlikteliği ve sonrasında gerçekleştirdiği ortaklık oldu.
Desa Yönetim Kurulu Başkanı Melih Çelet, 1983'te dünyanın en büyük seyahat ürünleri markası olan Samsonite'ın Türkiye distribütörü olduklarını söyledi. 26 yıllık distribütörlüğün ardından Samsonite ile 2007'de ortak bir girişim kurulduğunu belirten Çelet, "Bu konseptle şu anda 33 mağazada hizmet veriyoruz" dedi. Şirketin iki yıldır en heyecan duyduğu alanlardan biri ise yeni yarattığı koleksiyonu. Dünyaca ünlü markalara yıllardır üretim yapan Desa, 2013 itibarıyla NINETEENSEVENTYTWO adını verdiği koleksiyonunu İtalya, İsviçre, Amerika, Kore, Almanya gibi 60'ın üzerinde noktada, lüks markalarla bir arada, kendi özel alanında satışa sunmaya başladı. Çelet, "Ülkemiz ve lüks segment adına büyük bir başarı olduğuna inandığımız DESA NINETEENSEVENTYTWO ile Milano Moda Haftası'na 2 kez katılan ilk Türk markası olduk" diye konuştu. GLOBAL MARKA OLMA ZAMANI "41 yıl sonra artık global bir marka olmanın zamanı gelmişti" diyen Çelet, sözlerini şöyle sürdürdü: "Dünyadaki bütün lüks markalar ya bizimle çalışıyor ya da çalıştı. Coach'tan Prada'ya, Marc Jacobs'tan Burberry'ye onlarca markaya üretim yaptık, halen yapıyoruz. Onlarla aynı lisanı konuşuyoruz. Lüks çanta işinin DNA'sını çok iyi biliyoruz. İki yıl önce kendi çanta koleksiyonumuzu yaratmaya karar verdik. Bu koleksiyonun adına da kuruluş yılımız olan 1972'yi ekledik. Artık yurtdışındaki yüzümüz DESA NINETEENSEVENTYTWO oldu."
REKABET SERTLEŞTİ
Perakendenin 30 yıllık geçmişiyle ilgili değerlendirmelerde de bulunan Çelet, sektörün Türkiye'nin 30 yıllık toplam gelişiminin çok üstünde ve Avrupa standartlarında bir yere oturduğunu söyledi.
Perakendedeki rekabet ortamının her geçen yıl bir önceki seneye göre daha da arttığı anlatan Çelet dinamik, gelişmeye ve büyümeye açık bir sektör oluştuğunun altını çizdi.
Çelet, "Sürekli bir yenilik olan bu sektörde, farklılaşmak son derece önemli. Bunu yakalaşabilenlerin öne çıkacağı ve başarılı olacağı bir ortama giriyoruz" dedi.
Doğru noktadan müşteriye ulaşmak ve bunu online uygulamalarla 7/24 mekândan bağımsız her yerde sunmanın öne çıktığını ifade eden Çelet, "Tüm koleksiyonların müşterinin bir tık uzağında olması şirketleri öne çıkaran unsurlardan biri" diye konuştu.
Vazgeçilmez bir oyuncu
Melih Çelet, Sabah gazetesi ile ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: "Sabah gazetesi 30 yıldır Türkiye'nin nabzını tutan, hem sektörü hem de tüketiciyi en doğru şekilde bilgilendiren, ülkenin en önemli yayınlarının başında geliyor. Gündemi en doğru şekilde yansıtan deneyimli ekibiyle kurulduğu günden beri basın dünyasının vazgeçilmez bir oyuncusu olmaya devam ediyor."