Sigortalı aracı onarılan kişilerin tamirhanelerden ve onarım için kullanılan parçalardan kaynaklanan şikayetlerinin azalması gerektiğini söyleyen AIG Sigorta Hasardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Sema Bulutlu, eşdeğer parça ve servis sertifikasyonu modellemesi projesiyle bunun mümkün olduğunu ifade etti. Hasar maliyetlerinin kontrol altında tutulması ve sunulan hizmetin kalitesinde artışın yakalanmasının hedeflendiğini belirten Bulutlu konuyla ilgili şunları söyledi: "Akreditasyon işlemleri, OSEM (Oto Yedek Parça ve Servis Sertifikasyonu Merkezi) adıyla yeni kurulacak bir şirket tarafından yürütülecek. Bu şirket faaliyete geçene kadar iki yıl boyunca geçici olarak, TSE tarafından tüm işlemler yürütülecek. OSEM tarafından belirlenecek kriterlerde yapılan testler sonucu her bir parçaya iki yıl geçerli olacak bir belge verilecektir. Yedek parçalar genelde ithal edildiği için hasarlı araçlarda kullanılacak olan parçaları ithal eden firmalar sertifikasız parça tedarik edemeyecekler."