Doğu ve Güneydoğu'nun ayağı yerden kesildi

Giriş Tarihi: 29.5.2015
Doğu ve Güneydoğu'nun ayağı yerden kesildi
PKK'nın tüm engellemelerine rağmen Yüksekova'da inşa edilen Selahaddin Eyyübi Havalimanı'nın açılışının ardından gözler son yıllarda hizmete giren havalimanlarına çevrildi. Iğdır, Bingöl, Şırnak gibi havalimanları performanslarıyla göz kamaştırdı. Son 13 yılda havalimanı sayısını 26'dan 55'e çıkaran Türkiye, Ordu-Giresun ve Selahaddin Eyyübi Havalimanları ile hem Karadeniz'de hem de Güneydoğu'da önemli bir boşluğu doldurdu.

VATANDAŞ UÇAĞI SEVDİ
İstanbul'a yapılacak 150 milyon yolcu kapasiteli 3'üncü Havalimanı gibi mega projelerin yanı sıra, Türkiye genelinde bölgesel tipte yapılan havalimanları da vatandaştan beklenen ilgiyi gördü. 2012'de yapımı tamamlanarak hizmete giren Iğdır Havalimanı, Türkiye'nin en doğusuna yolcu taşıyor. 2012'de uçak trafiği sayısı 526 olan havalimanında, geçen yıl bu sayı bin 413'e çıktı. 3 yıl önce 55 bin 225 yolcu taşınan havalimanını, geçen yıl 200 bin kişi kullandı. 2013'te vatandaşın hizmetine giren Bingöl Havalimanı da ilk açıldığında 300 uçağın iniş-kalkışına ev sahipliği yapıyordu. Geçen yıl bu rakam neredeyse dört kat artarak bin 164'e çıktı. Havalimanını kullanan yolcu sayısı da 29 binden 124 bine yükseldi.

ŞIRNAK FARK ATTI
Bölgede, Yüksekova'da açılışı yapılan Selahaddin Eyyübi Havalimanı kadar Şırnak'taki Şerafettin Elçi Havalimanı'nın da özel bir önemi bulunuyor. Hem bölgeye ulaşımı kolaylaştıran, hem de orada yaşayan vatandaşların 2 saatte ülkenin batısına ulaşmasını sağlayan havalimanı da performansıyla bölgedeki havalimanı ihtiyacını gözler önüne serdi. 2013'te 453 uçağın inip kalktığı havalimanı, 2014 sonunda vatandaşın ilgisi sonucu 2 bin 306 uçağa ev sahipliği yaptı. İlk açıldığında 39 bin yolcu taşıyan Şerafettin Elçi Havalimanı, geçen yıl 254 bin kapasiteye ulaştı.
ARKADAŞINA GÖNDER
Doğu ve Güneydoğu'nun ayağı yerden kesildi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz